A sós snackek piaca továbbra is növekszik, mivel a fogyasztók egyre többféle lehetőség közül választanak.
Miközben a sós snackek piaca továbbra is növekszik, az emberek spórolnak. Azok, akik pénzügyi helyzetüket problémásnak ítélik meg, nagy valószínűséggel csökkentették a sós snackek fogyasztását az előző évhez képest (34%). Azok közül, akik nem növelték a fogyasztást, 37%-ot motiválnának több sós nassolni való vásárlásra a pénztárcabarát lehetőségek – derül ki a Mintel kutatásából.
A növekvő infláció közepette idén az amerikai fogyasztók 43%-a a sós snackek árát tartja a legfontosabb tényezőnek, míg 2022-ben ez az arány még 37% volt. Az íz (40%) és a márka ismertsége (40%) továbbra is fontos a fogyasztóknak.
Folyamatosan növekvő szegmens
A gazdasági nehézségek ellenére a kutatás azt mutatja, hogy a sós snackek piaca továbbra is növekszik, mivel a fogyasztók egyre többféle lehetőség közül választanak. A vásárlók több mint egynegyede (27%) számolt be arról, hogy tavalyhoz képest több sós snacket fogyaszt, élükön az ezredfordulósokkal (47%), a szülőkkel (46%), és azokkal, akik legalább részben otthonról dolgoznak (42%).
A fogyasztók azt állítják, hogy az elmúlt évben minden sós snack kategóriában nőtt a fogyasztásuk. A legnagyobb növekedést a népszerű sajtos snackek (+6%), a mikrózható popcorn (+7%) és a kukoricás snackek (+8%), valamint a kevésbé elterjedt snackek szegmensében, beleértve a zöldségekből, babból vagy ősi gabonából készült chipset/puffancsot (+7%), ami arra utal, hogy a fogyasztók az ismerős és az izgalmas ízeket keresik.
Érzelmi szükségletek kielégítésére
Kelsey Olsen, a Mintel elemzője azt mondta, hogy a költségvetési megszorítások mindenhol kihívást jelentenek a vásárlóknak, és bár a sós rágcsálnivalók viszonylag megfizethetőek, mégsem számítanak szükségletnek. A kereslet növekedésével a márkáknak kihívást jelent majd, hogy megtalálják a fogyasztók által keresett ismerős és új ízek elegyét. Ez szerinte a kiskereskedőknek lehetőséget ad arra, hogy a saját márkás snackkínálatukban bemutassák, hogy azok a termékek is képesek az ízek és innováció terén jól teljesíteni.
A kutatás megállapította, hogy a sós rágcsálnivalók a fogyasztók érzelmi szükségleteit elégítik ki, mivel több mint kétharmaduk választja azokat kikapcsolódás és sóvárgás miatt (67%), és csak 58% fogyasztja azt azért, mert éppen éhes. A fiatalabb generációk számára az érzelmi vonzerő még erősebb, és ez egyre nő. Az ezredfordulósok közül ötből ketten (39%) választják a nassolnivalókat az unalom elűzésére. Ez az arány 2018-ban még csak 30% volt. Mi több, az ezredfordulósok egyharmada (34%) ma már a stressz enyhítésére választ nassolnivalót, szemben az öt évvel ezelőtti 24%-os aránnyal.
Olsen szerint a sós rágcsák segítenek átvészelni a fogyasztóknak a stresszes időszakokat. Úgy fogalmazott, hogy képesek kielégíteni a sóvárgást és az érzelmi szükségleteket, így szerepük túlmutat a gyors éhségcsillapításon, de főként örömöt kell okozniuk a fogyasztóknak.
(Kép: Pixabay.com)