A TWC új kutatása szerint a fiatalabb ügyfelek nagyobb valószínűséggel kerülik a hűségprogramokat, annak ellenére, hogy pénzügyi nehézségekkel küzdenek és hajlandóak átadni adataikat személyre szabott ajánlatokért cserébe.

A jelentés feltárta a hűségprogramokat, amelyekben nagyobb arányban vettek részt az idősebb vásárlók: az 55 év felettiek 33%-a vallotta, hogy tagja egy ilyen rendszernek, szemben a 18-34 évesek 7%-ával. Ennek ellenére a 18-34 évesek 66%-a örül annak, ha a cégek adatokat gyűjtenek tőlük költési és vásárlási szokásaikról, ha cserébe jobban személyre szabják a nekik szóló ajánlatokat.

Az adatok azt is kimutatták, hogy a fiatalabb fogyasztók 40%-a küzd pénzügyi gondokkal. Éppen ezért a fiatalabb vásárlók valószínűleg jobban keresik a "jó üzletet". A 25 év felettiek 40%-a keresi a legjobb ajánlatokat a mindennapi élelmiszerek területén is, míg az 55 év felettiek mindössze 29%-a teszi ezt.

„Tekintettel arra, hogy a fiatalabb vásárlók nagyobb valószínűséggel küzdenek anyagi nehézségekkel, és nagyobb valószínűséggel keresik a jó ajánlatokat, minden bizonnyal lehetőség nyílik olyan hűségprogram megalkotására, amely rezonálja ezeket a fogyasztókat” – mondta Sarah Coleman, a TWC kommunikációs igazgatója.

"Természetesen a hűségprogramok egyik fő előnye az exkluzív ajánlatokért vagy előnyökért cserébe gyűjthető adatok."

Coleman hozzátette: „Érdekes módon kutatásunk kimutatta, hogy az Egyesült Királyságban élő felnőttek több mint fele örül annak, ha a cégek adatokat gyűjtenek költekezési és vásárlási szokásaikról az ajánlatok jobb személyre szabásáért cserébe. Ez különösen igaz a fiatalabb fogyasztókra, hiszen a 18–34 évesek kétharmada egyetért ezzel az állítással. Ezen korosztály vásárlási viselkedésének megértése kritikus fontosságú, de hűségüket valószínűleg nem lehet könnyen megnyerni, ezért a részvételnek egyértelmű előnyökkel kell járnia.”

(forrás: Grocery Gazette)