Az FMCG cikkek online értékesítése globális méretekben 2018-ban 20,3%-kal nőtt. Jelenleg az élelmiszerek 5,1%-át értékesítik interneten keresztül – a Kantar adatai szerint.


Az értékesítés növekedését az Egyesült Államok és a szárazföldi Kína generálja, e két piac összesen a globális e-kereskedelem növekedésének 84%-áért felel, egyebek között az Amazon, az Alibaba, a JD.com és a Walmart vállalatok sikereinek köszönhetően.
A Kantar adatai szerint Dél-Koreá­ban az FMCG-termékek eladásának 19%-a online történik. Kínában ez az arány 10%, Tajvanon 8,2%, Japánban 7,7%.
Nyugat-Európában az élelmiszer-eladás 4,1%-a e-kereskedelmi formában valósul meg. Ezen a területen Nagy-Britannia vezet 7,2%-kal, a második Franciaország 5,6%-kal. Azonban ebben a két országban a piac jelentős telítettsége miatt az értékesítési részesedés növekedése relatíve kicsi. Hollandia közel 35%-os növekedést ért el – 2017-ben az összes FMCG-értékesítés 3,5%-a valósult meg online módon, 2018-ban már 4,5%.