A kezdeményezés célja, hogy a vállalat javítsa a saját márkás termékek összetételét.

A lengyel Biedronka bolthálózat 2023-ig mintegy 28 tonna cukorral, 21 tonna sóval és több mint 39 tonna zsírral csökkenti a saját márkás élelmiszereit – írja az ESM.

Tavaly a kiskereskedelmi lánc tizenöt esetben tervezte újra saját márkás termékeit. Hét esetében a sót csökkentettét, négynél a cukrot, kettőnél pedig a zsírt. Két termékben pedig megnövelték a rostok mennyiségét. Eszerint a Madero majonézben a cukor, a Nasz Smaki húsgombócban a só, a Vitanella csokoládé és mézes pehelyben a só és a cukor, a Top sajtban és a sózott chipsben a zsír, a készételekben, például a gombás stroganoffban pedig a só csökkent.

A vállalat azzal indokolta a lépést, hogy a cukor, a só és a zsír túl nagy mennyiségben számos betegség kialakulásához vezethet. A Biedronka 2014 óta javítja saját márkás termékeinek összetételét és tápanyagprofilját. Azóta több mint 5448 tonna cukrot, 318 tonna sót és 2170 tonna zsírt távolított el az élelmiszerekből, 2022-2023-ban pedig több mint 70 tonna rostanyag hozzáadásával javította saját márkás termékeit. A lépés azért is fontos, mivel az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai alapján a felnőtt európaiak átlagosan 60%-a szenved túlsúlytól vagy elhízástól.