A bolthálózat eladásai az infláció ellenére mind értékben, mind mennyiségben növekedést értek el.
A lengyel szupermarketlánc, a Biedronka tulajdonosa, a Jeronimo Martins közzétette 2023-as eredményeit. A portugál csoport több mint 30 milliárd eurós árbevételt könyvelt el, és a Biedronka maga is áttörte a 20 milliárd eurós határt. Ez annak is köszönhető, hogy az üzletlánc az év vége felé erőteljesen felgyorsította a boltnyitásokat – írja a wiadomoschiandlowe.pl.
2023-ban a Biedronka árbevétele 21,5 milliárd eurót tett ki, ami euróban 22,3%-os és zlotyban 18,2%-os növekedést jelent. Csak a negyedik negyedévben 5,6 milliárd eurós nettó árbevételt realizált a Biedronka, ami 17,2 százalékos növekedést jelent euróban.
Éves jelentésükben a Jeronimo Martins képviselői megjegyezték, hogy az év során Lengyelországban fokozatosan csökkent az infláció, de a fogyasztók továbbra is árérzékenyek maradtak, és gyakran nyúltak az akciós termékekhez. Ennek ellenére a Biedronka eladásai mind értékben, mind mennyiségben növekedést értek el.
A lánc tavaly 203 új üzletet nyitott. A Biedronkának tavaly év végén már összesen 3569 üzlete volt, a negyedik negyedévben pedig 111 üzlettel bővült. Az év során 29 üzletet zárt be.
A Jeronimo Martins csoport egészének a nettó árbevétele 2023-ban 30,6 milliárd eurót ér el, ami 20,6 százalékos (euróban), illetve 18,1 százalékos (helyi valutában) növekedést jelent.