Idén a közösségi médiában a kereskedelem összértéke elérheti az ezermilliárd dollárt, a vásárlók száma az 5 milliárdot - közölte az MTI-vel a Deloitte.

    A nemzetközi tanácsadó cég a közösségi felületek nyújtotta újszerű fogyasztói élménnyel magyarázta a jelentős, tavalyhoz képest 25 százalékra becsülhető emelkedést. Ezek a honlapok ma már vásárlási lehetőségeket is kínálnak egyszerű digitális fizetéssel, valamint a véletlenszerű termékfelfedezés élményével ötvözve - írták.
    A közlemény szerint az értékesítés kulcsai az internetes véleményvezérek (influenszerek) és tartalomgyártók, akik a befolyásukat termékek népszerűsítésére használják. A kereslet a covid idején ugrott meg, az amerikaiak egyharmadának vásárlói döntése valamelyik internetes tartalomgyártótól függ. Ennél is többen nyilatkoztak úgy, hogy a közösségi médián keresztül tekintettek meg először egy terméket - tették hozzá egy felmérésre hivatkozva.
    A Deloitte szerint a folyamat tartós lesz, mert a fiatalok ma már minden közösségi oldalon jelen vannak, és ahogy idősödnek, a vásárlóerejük is nő. AS legaktívabbak az ezredforduló táján és az annál később született fogyasztók. A jövő nemzedékei várhatóan továbbra is sok időt töltenek majd az online térben, amelyben a hirdetők személyre szabott reklámok célozzák majd őket - közölte a Deloitte.

 

MTI