Ezzel a lépéssel évente 126 millió műanyag zacskót és 10 millió papírzacskót takarítanak meg.

Az Albert Heijn, az ALDI, a JUMBO, a Lidl és a PLUS kiskereskedők vállalták, hogy a gyümölcs- és zöldségtermékek esetében újrahasználható, a fogyasztók által otthon tisztítható zacskókat vezetnek be holland üzleteikben. Számítások szerint ezzel a lépéssel várhatóan évente 126 millió műanyag zacskót és 10 millió papírzacskót takarítanak meg – írja a packagingeurope.com.

Az öt szupermarketlánc tagja a Plastic Pact NL nevű szervezetnek, amelyben a holland kormány és a műanyag-ágazat több mint 100 vezetője dolgozik a műanyagfelhasználás csökkentésén és jobb újrahasznosítási rendszerek kialakításán.

„Minél kevesebb hulladékot viszünk be a láncba, annál kevesebbet kell feldolgoznunk” – mondta Vivianne Heijnen környezetvédelmi miniszter. „Ezért üdvözlöm a holland szupermarketek kezdeményezését, hogy véget vessenek az eldobható burgonya-, zöldség- és gyümölcstasakoknak. Fantasztikus lenne, ha az összes szupermarket csatlakozna ehhez.”

Carlijn Röell, a Plastic Pact NL operatív igazgatója szerint a fogyasztóknak a lehető leggyorsabban hozzá kell szokniuk ahhoz, hogy a csomagolás újrafelhasználása normális dolog. Ezért fontos, hogy minél több szupermarketlánc vegyen részt a kezdeményezésben.

Az Albert Heijn tavaly tiltotta be az egyszer használatos műanyag zacskókat, és azokat újrahasználható alternatívával helyettesítette. Most a többi szupermarket azt tervezi, hogy követi a példáját, és a tervek szerint a gyümölcsök és zöldségek esetében is papírzacskókat fognak használni.