Az üzletlánc legalább 6 országban dobogón áll.

Legkésőbb 2022-ig a Lidl vállalat az első élelmiszer-üzletlánc lesz három közép-kelet-európai piacon – írja Sebastian Rennack a Lebensmittel Zeitungban. Lengyelországban a német diszkontáruházlánc második helyen áll a forgalmi értéket tekintve, és sikeres árháborút folytat a Biedronkával, a piac jelenlegi vezetőjével.
A német diszkontáruház 2018-ban Csehországban már megelőzte a Kauflandot, és 2021 végére Romániában is a Kaufland helyére tör. Jövő év végéig a Lidl a magyar piac vezetője lehet – feltéve, hogy az Európában gondokkal küzdő Tesco, továbbra is stagnálni fog Magyarországon.

Néhány egyéb piacon a Lidl a második helyen marad. Lengyelországban a diszkontüzletlánc intenzív árháborút folytat a Biedronkával, és erősíteni fogja Lidl Plus hűségprogramját. Horvátországban a vállalat kihasználja a Konzum üzletlánc részvényesei – az Agrokor és a Fortenova – által kezdeményezett szerkezetátalakítási folyamat következtében fellépő kifáradást. Szakértők prognózisa szerint Bulgáriában továbbra is vezető szerepben marad a Kaufland.

A Lidl sikerének kulcsa Közép-Kelet-Európában – Sebastian Rennack véleménye szerint – az új üzletek nyitásának gyors tempója, amely 2018 óta kétszeresére nőtt, és a két számjegyű LfL értékesítési eredmények. Közép-Kelet-Európában a szupermarketek piacát néhány erős szereplő határozza meg. – Ennek alapvető jelentősége van a Lidl, mint teljes választékot kínáló élelmiszer-üzletlánc pozícionálásában. Ez egy természetes behatolás a betöltetlen piaci résbe – mondta a szakértő, aki ugyanakkor a Lidlt „a kiskereskedelem kaméleonjának” nevezte, amely intelligens marketingjének köszönhetően olvadt bele a helyi piacokba.
A Lidl fejlődésének kedvez az is, hogy olyan országokban, mint Csehország vagy Románia, a nagy kiszerelési egységek aránya a kiskereskedelemben akár a 30 százalékot is elérheti. Ráadásul a lakosság ezekben az országokban kedveli az akciókat és kedvezményeket.