Franciaországban a Carrefour tavaly októberben online kérdőívet tett közzé „Zéró plasztik misszió” címmel. A vállalat célja az volt, hogy összegyűjtse a fogyasztók javaslatait és véleményét, hogy csökkenteni tudja a műanyag felhasználást az üzleteiben.

A Carrefour a több, mint 5000 hozzászólás közül azt a 10 javaslatot fogja tesztelni, amelyek a legtöbb szavazatot kapták.
A következő projektek jöhetnek szóba: a Carrefour újrafelhasználható tárolókat kínál (tartályokat, zsákokat, stb.); ha a vevő saját tárolóedényt hoz magával, árengedményt kap; az üvegbetét bevezetése a műanyag- és üvegpalackok esetében; az ömlesztett élelmiszerrészleg javítása (több információ a termékekhez, árak, stb.). Új csomagolások biológiai termesztésből származó, biológiailag lebomló anyagokból; csomagolásmentes üzlet megnyitása helyben megvásá­rol­ható tárolóedényekkel; a lehetőség biztosítása, hogy a vásárlók italokat (tej, gyümölcslé) tölthessenek többször használatos palackokba; az eddig sütemény és pékáruk tárolására használt műanyag helyettesítése kartondobozokkal; biztosítani a lehetőséget, hogy a vevők a termékeket még az üzletben kipakolhassák, így megszabadulva a csomagolásoktól; illetve tartós higiéniai- és kozmetikai termékek csomagolásmentes árusítása.
Néhány Carrefour üzletben a kiválasztott 10 projektet tesztelni fogják.