A Makro Lengyelországban további franchise partnereket keres Odido típusú lakóhelyközeli üzletei számára.

A vállalat jelenleg 2 000 partnerrel rendelkezik, és további 400 kereskedővel kötött új szerződést. Az elkövetkező két éven belül a cég franchise partnereinek száma 3 000-re emelkedik, akik árubeszerzésüket természetesen a ­Makro C&C üzletekben fogják lebonyolítani. A franchise 2011 óta létezik. A szokásos franchise koncepciókkal ellentétben a tagok nem fizetnek franchise díjat, azonban eleget kell tenniük a szerződésben foglaltaknak, ide tartozik többek között az előírt árukészlet, a partnerek azonban más nagykereskedőknél is beszerezhetik a termékeket.

Az üzletekkel teljes mértékben a partnerek rendelkeznek, a Makro semmilyen mértékben nem részesül a tulajdonukból. A remélt előny a Metro számára az üzletek tulajdonosaival folytatott, lehetőleg hosszú és intenzív partneri viszonyon alapul.

Modernizáció

A Metro Group átfogó modernizációs programot hagyott jóvá lengyel Makro Cash&Carry üzletei számára. Az intézkedések közül az elsőt egy varsói üzletben 2016 novemberében indították.
Az üzlet eladótere az átépítés után a kétszeresére nő. A felújított üzlet jelentős, friss termékeket tartalmazó árukészletet kínál, az alacsonyabb polcok pedig megkönnyítik a kínálat áttekintését. Az újonnan bevezetett 2 000 termék közé tartozik „a hús világa” elnevezésű részleg, valamint egy konyha és egy kávézó.

Ezzel egyidőben a vállalat javítja logisztikai kapacitását, 34 millió eurót fektet be 3 új áruelosztó központban összesen 27 000 m2-en.