A Coca-Cola-hoz hasonlóan a Pepsi Co. is bejelentette piacra lépését a Ready to drink (RTD) alkoholos italok kategóriájában. Az új termék egy italban ötvözi a Pepsi Max-ot és a Captain Morgan rumot. Ez a stratégiai lépés illeszkedik a dinamikusan fejlődő RTD szegmensbe, amely egyre népszerűbb a fogyasztók körében.

A Ready to Drink alkoholos italok piaca jelenleg a virágkorukat élik, ami az olyan A-listás márkákat is megihlette, mint a Pepsi és a Captain Morgan. A „Captain Morgan Original Spiced Gold rum és Pepsi Max ötvözet” a Pepsi legelső próbálkozása az alkoholos italok vonalán. Az új 5%-os alkoholtartalmú ital 250 ml-es, és 330 ml-es kiszerelésekben szeptember 25-e óta már kapható Nagy-Britanniában a Tesco, Sainsbury’s, Morrisons és az ASDA üzleteiben.

Az RTD alkoholos italok szegmense becslések szerint 732,49 milliárd dollárt ért 2023-ban, idén pedig várhatóan 4,7%-os növekedést produkálhat. A fogyasztók körében ugyanis egyre népszerűbbek az RTD kategóriába tartozó termékek, a gyártók pedig felismerve ezt a tendenciát, stratégiáikban az ilyen italok vonalának fejlesztésére összpontosítanak. A Captain Morgan és a Pepsi kész koktéljának bevezetése kulcsfontosságú válasz ezekre a trendekre.

Stratégiai partnerség és kínálatbővítés

A „Captain Morgan Original Spiced Gold rum és Pepsi Max ötvözet” bevezetése nemcsak a növekvő keresletre adott válasz, hanem egy új célcsoport elérésének módja is. Az együttműködésen mindkét brand hatalmasat nyer: a Pepsi azzal, hogy már az alkoholos italok piacán is megjelenhetett, a Captain Morgan pedig nagyobb részesedést szerez a dinamikusan fejlődő RTD szegmensben.

A rivális Coca-Cola azonban már előrébb jár az RTD-k terén történő tapasztalatszerzésben, hiszen korábban a Jack Daniel’s-szel közösen dobott piacra RTD alkoholos italt, és jelenleg a Bacardival dolgozik egy újabb terméken.

Hosszú távon a Captain Morgan és a Pepsi kész koktéljának bevezetése további innovációk előtt nyithatja meg az utat ebben a szegmensben. Az alkoholos italok iparága folyamatosan fejlődik, és azok a márkák, amelyek gyorsan tudnak alkalmazkodni a változó trendekhez, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert.