A Nestlé 9,8%-kal emelte árait a negyedév során, de az értékesítési volumen 0,5%-kal csökkent.
A Nestlé a vártnál kissé jobb eladásokról számolt be az első negyedévről, mivel a világ legnagyobb csomagolt élelmiszeripari vállalata árakat emelt, hogy így ellensúlyozza a csökkent értékesítési volument – írja az ESM.
A Maggi leveskockákat, Kit Kat csokoládészeleteket és Nescafé kávét gyártó svájci vállalat közölte, hogy a március 31-én zárult negyedévben az eladások 5,6%-kal 23,5 milliárd svájci frankra (23,96 milliárd euró) emelkedtek. A vállalat elemzői korábban 23,27 milliárd svájci frankra (23,73 milliárd euró) becsülték az értékesítést. A Nestlé 9,8%-kal emelte árait a negyedév során, de az értékesítési volumen 0,5%-kal csökkent.
A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok az Unilevertől a P&G-ig az elmúlt két évben jelentős mértékben emelték az árakat az emelkedő nyersanyag- és beszerzési költségek miatt, amelyek csak tovább nőttek, miután Oroszország megtámadta Ukrajnát, és ezzel rekordmagasságba szöktek az energiaköltségek.
Ez főként az európai vásárlók körében visszavetette a vásárlásokat, ami az egész iparágban alacsonyabb értékesítési volumenhez vezetett. Azaz emberek kevesebbet vásároltak, vagy olcsóbb márkákra váltottak. A rivális Unilever, amely a hét végén teszi közzé eredményeit, az év elején közölte, hogy az iparág már túl van az infláció csúcsán, de ez még nem jelenti az áremelések tetőpontját.
A P&G, amely a Tide mosószert, a Pampers pelenkákat és a Gillette borotvákat gyártja, a múlt héten arról számolt be, hogy a negyedévben 10%-kal emelkedtek az átlagáraik, és 3%-kal csökkent az eladott mennyiség.
A befektetők szerint a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatoknak már csökkenteni kellene az áraikat, mivel a további áremelések a piaci részesedés és a profit növekedését hátráltathatják.