Az európai citrompiacon továbbra is stabilitás van - írja a freshplaza.com. A spanyol kampány a szokásosnál későbbi szürettel és az előző szezonhoz képest alacsonyabb termésmennyiséggel indult, és ez a Citrom és Grapefruit Szakmaközi Szervezet (Ailimpo) igazgatója, José Antonio García szerint "hozzájárul a kereslet és a kínálat közötti egyensúly megteremtéséhez és a viszonylag rendezett piaci helyzethez", annak ellenére, hogy az export visszaesett.
A felvásárlási árak stabilak maradnak, kilónként 0,35 és 0,40 euró között mozognak, ami valamivel magasabb, mint a korábbi kampányokban. Ugyanakkor a kampány kezdete óta exportált Fino citrom mennyisége 7-8%-kal alacsonyabb, mint a 2021-22-es szezonban, és az elmúlt 4 év átlaga alatt van, ami azt jelenti, hogy a kezdeti termelési veszteségek egy része az alacsonyabb betakarításhoz és az export csökkenéséhez vezetett.
"Ahogy az általában lenni szokott, a januári kereslet a kartcsonyi túlzások után visszafogott volt. Bízunk azonban abban, hogy februárban ismét élénkülni fog a fogyasztás. Számos szupermarketlánc részéről van némi nyomás, hogy az eladások növelését célzó stratégiaként akciókat indítsanak" - mondta José Antonio García. "Őszintén szólva nem hiszem, hogy ezeknek az úgynevezett promócióknak van értelme, tekintve, hogy az ebben a szezonban rendelkezésre álló alacsonyabb kínálat egyensúlyban tartja a keresletet és a kínálatot."