A fogyasztó számára a vásárlói élmény javításában a mobil fizetés a legfontosabb technológia.

A Wirecard fizetési szolgáltató vállalat egy tanulmánya szerint a vevők 58 százaléka ezen a véleményen van, őket követi az a 45 százalék, akiknek nagyon fontos a biometrikus vagy pénztár nélküli fizetés, míg a megkérdezettek 68 százaléka kifejezte érdeklődését ezen fizetési módszer iránt – a kereslet tehát valószínűleg nőni fog.
A kiterjesztett vagy virtuális valóság 25 százalékkal csupán a harmadik helyezett. Azokat az üzleteket, amelyek nem kínálnak modern fizetési lehetőségeket, a megkérdezettek 44 százaléka kevésbé gyakran választja vásárláskor.
A személyes kényelemnek a tanulmány sok résztvevője nagy fontosságot tulajdonít. Így 71 százalékukat érdeklik az önkiszolgáló pénztárak lehetőségei, 65 százalék jónak találja az okos tükröt, és 61 százalék kedveli a személyzet nélküli üzleteket.
Ezek a preferenciák azonban országról országra eltérőek. Így a thaiföldiek és a brazilok különösen érdeklődnek a virtuális valóság, az okos tükör és hasonló technológiák iránt, míg az ausztrálok, a franciák és az amerikaiak alig érdeklődnek ezek iránt. A mobil fizetés iránti érdeklődés világszerte erősödik – jelzi a tanulmány, és a vevők az ilyen megoldásokat lehetőleg „tegnapra” szeretnék, mint mára.