Tízből hét cégnél emelték a fizetéseket 2021-ben és ugyanekkora azoknak a vállalatoknak aránya is, ahol ez idén kilátásban van. 2022-ben a béremelés jellemzően egész cégre kiterjedő, kevésbé a vállalaton belüli bizonyos csoportokat érintő beavatkozásként jelenik majd meg. A leggyakoribb indok a keretösszeg emelésre az infláció, míg legfontosabb célként a munkavállalók megtartását említették leggyakrabban a válaszadók – derül ki a Profession.hu friss, januári kutatásából, ami során több mint 500 cég mondta el véleményét és terveit.
Áramfogyasztása több mint húsz százalékát napenergiából nyerte tavaly júniusban a Csillag téri SPAR szupermarket Szegeden, 2021 végéig pedig összesen 13 százalékkal járultak hozzá az üzlet teljes áramigényéhez a napelemek. A vállalat a közeljövőben újabb áruházakat szerel fel megújuló energiát hasznosító rendszerrel.
Bővebben: Napelem termeli az áramot a szegedi SPAR szupermarket számára
A tavalyi év zárása során derült ki, hogy 2021-ben palackos vízből adott el legtöbbet a Kifli.hu. Az erről szóló posztjuk alá kapott vásárlói visszajelzések hatására úgy döntöttek, hogy minden eszközzel csökkentik az eldobható palackos víz iránti keresletet. Nem csak beszélnek róla, de példával is elöl járnak: a jövőben semmilyen marketingtevékenységgel nem támogatnak PET-palackos terméket. A saját irodájukban és a raktárban az ott dolgozókat vízadagolóval és ökobarát palackokkal motiválják arra, hogy közös erővel egy PET-palack mentes munkahelyet teremtsenek. Ugyanerre ösztönzik a Kifli vásárlóit is a Vízválasztó kampány keretében.
A magyarok többsége óvatos, ha nagyobb értékű háztartási gépek, szórakoztató elektronikai termékek vásárlásáról van szó: inkább összegyűjtik a készülékek árát, mintsem áruhitelt vegyenek fel.
Bővebben: Tájékozatlanok a magyarok az áruhitelekkel kapcsolatban
Bővebben: A hazai webáruházak voltak a karácsonyi szezon győztesei