Jubileumot ünnepel az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.
Az ALDI SÜD csoport leányvállalataként 15 évvel ezelőtt nyitotta meg a cég első öt magyarországi üzletét Debrecenben, Gyulán, Nyíregyházán, Pécsett és Piliscsabán. Az ALDI hazai hálózata mára országszerte 19 vármegye 87 településén összesen 164 áruházból áll, az áruházlánc ezzel biztosítja a magyar lakosság ellátását kiváló minőségű és folyamatosan kedvező árú élelmiszerekkel és nem-élelmiszer jellegű termékekkel.
20 milliárd forint beruházás 2022-ben, 240 milliárd forint másfél évtized alatt
A vállalat 2022-ben 20 milliárd forint beruházást hajtott végre Magyarországon, míg a 15 év alatt több mint 240 milliárd forint ez az érték. Ebből az összegből mintegy 188 milliárd forint volt az ingatlanokra fordított beruházás volumene. A hazai invesztíció jelentős részét teszi ki a biatorbágyi logisztikai központ kialakítása és azóta is zajló folyamatos fejlesztése. A 255 000 négyzetméteres telken elhelyezkedő, immár 63 800 négyzetméteres, mintegy 700 főt foglalkoztató raktár biztosítja az ellátási lánc zavartalan működését. Ide érkeznek be az áruházlánc valamennyi beszállítójától a termékek, illetve innen indulnak áruval felölteni a magyarországi ALDI-üzleteket a teherautók. A vállalat másfél évvel ezelőtt itt adta át a 6 milliárd forintból megvalósított, 8800 négyzetméteres hűtő-, illetve mélyhűtő raktárát, amelynek köszönhetően négy százalékkal – több mint 70 különböző tejtermékkel, felvágottal, hűtött kényelmi termékkel, hústermékekkel, pékáruval és zöldséggel, illetve gyümölccsel – bővült az áruházlánc szortimentje. A nagyobb választék biztosítása érdekében az ALDI 4,6 milliárd forintból bővítette országszerte valamennyi üzletének látványpékségét, további közel 3 milliárd forintból pedig új, modern frisshús-hűtőket vezet be, amelyeknek köszönhetően 20%-kal nagyobb lesz az ALDI-nál egész évben kapható frisshús-kínálat, a nyári grillszezonban pedig kétszer annyi grilltermék lesz elérhető, mint korábban.
Az ország egyik legnagyobb munkaadója
Az elmúlt 15 év során a vállalat dinamikusan fejlődött a magyar piacon, így a kezdeti mintegy 600 fős létszám után 2023-ra tízszeresére, több mint 6000 főre bővült az ALDI cégcsoport által Magyarországon foglalkoztatottak száma. A vállalat csak az elmúlt évben több mint 1300 új munkahelyet hozott létre a kereskedelem, a logisztika és az informatika területén, így 2022-ben a magyar gazdaság egyik legnagyobb munkahelyteremtő vállalkozása lett, és mára az ország 15. legnagyobb[1] foglalkoztatójává vált. Az informatikai szolgáltatásokat és szoftverfejlesztést nyújtó ALDI International IT Services Kft. például 2018-as megalakulása óta közel tízszeresére növelte munkatársai számát, és országszerte immár több mint 600 főt foglalkoztat budapesti és pécsi szolgáltató központjaiban, illetve távmunkában.
Magyar lánc – magyar beszállítókkal, hazai kínálattal
Az ALDI Magyarország beszerzési politikája a vállalat piacra lépése óta változatlanul az alábbi értékeken alapul: a vásárlók igényeinek kiszolgálása a legmagasabb minőségű termékekkel, a legkedvezőbb áron, lehetőségek szerint magyar forrásból való beszerzéssel. Ennek köszönhetően az ALDI 2008-as magyarországi indulása óta számos hazai zöldséget, gyümölcsöt, tejterméket és tőkehúst vásárol magyar termelőktől és feldolgozóktól, és kínálja azokat az áruházlánc polcain. A hazai beszerzésnek köszönhetően a fogyasztók olyan termékeket választhatnak, amelyek megfelelnek a magyar ízlésvilágnak, ismert ízzel és kiváló minőséggel rendelkeznek, a beszállítók pedig az ALDI által biztosított stabil és kiszámítható kereslet alapján tervezhetik termelésüket. A 15 év alatt kiépített magyar beszállítói hálózat immár több mint 260 partnercégből áll, amelyek a vállalat kínálatának mintegy 60%-át adják. Az ALDI a magyar kiskereskedelmi láncok között elsőként vállalta, hogy a friss, feldolgozatlan szárnyas, sertés- és marhahús-termékeket csak magyar beszállítóktól szerzi be, akik 100%-ban magyar tartású, vágású és feldolgozású húsokat szállítanak az áruházlánc számára – ennek is köszönhetően 2022-ben 7 milliárd forinttal nőtt az ALDI magyar húsiparnak adott rendelési állománya. Az áruházlánc továbbá vállalta, hogy 65 alapvető tejtermékét is kizárólag magyar forrásból szerzi be. 3 millió literrel több magyar tejet, 1,2 millió darabbal több magyar tejfölt, közel 1,2 millió darabbal több magyar joghurtot és 200 000-rel több magyar kefirt értékesített magyarországi hálózatában. Az ALDI 2021-ben átadott új biatorbágyi hűtőraktára növeli az ellátásbiztonságot, nagyobb áruforgalmat és szélesebb választékot tesz lehetővé, az üzletekben található Coolbox hűtők pedig márka- és saját márkás termékek megjelenítésére is lehetőséget biztosítanak.
15. születésnap – a vásárlókkal ünnepel az ALDI
Az ALDI számos akcióval és nyereményjátékkal ünnepli 15. magyarországi jubileumát. A vásárlók négy héten keresztül sorsoláson vehetnek részt, amelyen 600 nyertes 25 000 forint értékű ALDI-utalvánnyal gazdagodhat, egy szerencsés pedig elviheti az 1 millió forint értékű fődíjat. Érdemes követni az ALDI közösségimédia-platformjait is, ahol szintén értékes nyeremények várják a márka rajongóit.