2025.jún.16.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Wolt

    Owen Wilson lett a Wolt kampányarca

    Általános

    penny üzletbelső

    Bővülő kínálat és rugalmas nyitva tartás: már kész…

    Üzletlánc

    Rossman

    Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Sz…

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Stühmer

    Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu …

    Hírek

    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Üzletlánc

Tesco
Üzletlánc
2023.jan.13.

Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója továbbra is bizakodó a kereskedelmet illetően

Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a vásárlók továbbra is költenek karácsony után és az infláció vége a láthatáron van.

Murphy a retailgazette.co.uk weboldalnak elmondta, hogy úgy gondolja és azt reméli, hogy az infláció az év második felében enyhülni fog. Úgy látja, hogy a fogyasztók karácsony után is rugalmasak maradtak, és januárban is a szokásos módon költekeznek. Eloszlatta azokat a félelmeket, hogy a kiskereskedelemben a karácsony után lelassul a fogyasztói költekezés, és elárulta, hogy a karácsony utáni teljesítmény "elég jó" volt, és hasonlít egy „normális” januárhoz.

A kiskereskedelmi vezérigazgató szerint a vásárlók továbbra is költenek, de "óvatos optimizmust" mutatnak. "A vásárlók a teljes munkaerőpiacon átvészelik a vihart, és a recesszió talán sekélyebb lesz, mint ahogy azt előre jelezték" - fogalmazott.

Murphy azt is elmondta, hogy az infláció enyhülése tekintetében fény dereng a horizonton. Úgy véli, hogy az élelmiszer-infláció, amely a múlt hónapban rekordmagas volt, az év második felében enyhülni kezd. Murphy jóslata egybecseng a Sainsbury's főnökének, Simon Robertsnek a szavaival, aki tegnap azt mondta, hogy "az év közepére" az infláció csökkenésére számít.

A Tesco pénzügyi igazgatója, Imran Nawaz hozzátette, hogy a fuvarozás és egyes nyersanyagárak tekintetében "zöld utak" mutatkoznak, ami felcsillantotta a reményt, hogy az áremelkedés vége a láthatáron van.

Murphy hozzátette, hogy a Tesco mindent megtesz az árak alacsonyan tartása érdekében, bár figyelmeztetett, hogy az infláció még nem érte el a csúcspontját.

"Szeretnénk megnyugtatni a vásárlókat, hogy nem fognak minden héten áremelkedést látni, de nem tudok törvényt hozni arról, hogy mi fog történni áprilisban, mert ez attól függ, hogy mi történik az energiaárakkal" – mondta.

Az emelkedő inflációval szemben a Tescónál az ünnepi időszakban lefelé mutató trend volt, bár Murphy elmondta, hogy a prémium kategóriás termékeknél is növekedés volt tapasztalható. "Azt láttuk, hogy a vásárlók továbbra is lefelé vásároltak, de ez többféle formában történt" - mondta.

"Néhány vásárló a nagy márkákról a Tesco nagy ár-érték arányú termékeire váltott; mások a magasabb árú, prémium fókuszú kiskereskedők közül a Tescót választották, vagy a nagyszerű készétel-kínálatunkat használták az elviteles vagy éttermi étkezés helyettesítésére."

Az élelmiszeripari óriásvállalat karácsonykor 7,8%-os értékesítési növekedést mutatott az Egyesült Királyságban és Írországban, aminek köszönhetően a január 7-ig tartó negyedévben az eladások 6,1%-kal haladták meg a tavalyi évit.

Kihangsúlyozták, hogy a Tesco volt az egyetlen teljes körű élelmiszerüzlet, amely növelte piaci részesedését a járvány előtti szintekhez képest. A Tesco azt mondta, hogy más hagyományos élelmiszerboltoktól nyert el vásárlókat: az Aldi és a Lidl diszkontok kivételével a riválisoktól vette el az üzletet.

Tags: Tesco, Egyesült Királyság, infláció
  • Előző cikk: Új év, új életmód? Ezt látja az Euronics áruházlánc Előző
  • Következő cikk: Új ügyvezető a foodpanda élén Következő

Legfrissebb

Stühmer

Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrb…

2025.jún..16

Wolt

Owen Wilson lett a Wolt kampányarca

2025.jún..16

penny üzletbelső

Bővülő kínálat és rugalmas nyitva tartás: már készül a nyári…

2025.jún..16

Rossman

Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Szimeiszter …

2025.jún..13

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom