Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a vásárlók továbbra is költenek karácsony után és az infláció vége a láthatáron van.
Murphy a retailgazette.co.uk weboldalnak elmondta, hogy úgy gondolja és azt reméli, hogy az infláció az év második felében enyhülni fog. Úgy látja, hogy a fogyasztók karácsony után is rugalmasak maradtak, és januárban is a szokásos módon költekeznek. Eloszlatta azokat a félelmeket, hogy a kiskereskedelemben a karácsony után lelassul a fogyasztói költekezés, és elárulta, hogy a karácsony utáni teljesítmény "elég jó" volt, és hasonlít egy „normális” januárhoz.
A kiskereskedelmi vezérigazgató szerint a vásárlók továbbra is költenek, de "óvatos optimizmust" mutatnak. "A vásárlók a teljes munkaerőpiacon átvészelik a vihart, és a recesszió talán sekélyebb lesz, mint ahogy azt előre jelezték" - fogalmazott.
Murphy azt is elmondta, hogy az infláció enyhülése tekintetében fény dereng a horizonton. Úgy véli, hogy az élelmiszer-infláció, amely a múlt hónapban rekordmagas volt, az év második felében enyhülni kezd. Murphy jóslata egybecseng a Sainsbury's főnökének, Simon Robertsnek a szavaival, aki tegnap azt mondta, hogy "az év közepére" az infláció csökkenésére számít.
A Tesco pénzügyi igazgatója, Imran Nawaz hozzátette, hogy a fuvarozás és egyes nyersanyagárak tekintetében "zöld utak" mutatkoznak, ami felcsillantotta a reményt, hogy az áremelkedés vége a láthatáron van.
Murphy hozzátette, hogy a Tesco mindent megtesz az árak alacsonyan tartása érdekében, bár figyelmeztetett, hogy az infláció még nem érte el a csúcspontját.
"Szeretnénk megnyugtatni a vásárlókat, hogy nem fognak minden héten áremelkedést látni, de nem tudok törvényt hozni arról, hogy mi fog történni áprilisban, mert ez attól függ, hogy mi történik az energiaárakkal" – mondta.
Az emelkedő inflációval szemben a Tescónál az ünnepi időszakban lefelé mutató trend volt, bár Murphy elmondta, hogy a prémium kategóriás termékeknél is növekedés volt tapasztalható. "Azt láttuk, hogy a vásárlók továbbra is lefelé vásároltak, de ez többféle formában történt" - mondta.
"Néhány vásárló a nagy márkákról a Tesco nagy ár-érték arányú termékeire váltott; mások a magasabb árú, prémium fókuszú kiskereskedők közül a Tescót választották, vagy a nagyszerű készétel-kínálatunkat használták az elviteles vagy éttermi étkezés helyettesítésére."
Az élelmiszeripari óriásvállalat karácsonykor 7,8%-os értékesítési növekedést mutatott az Egyesült Királyságban és Írországban, aminek köszönhetően a január 7-ig tartó negyedévben az eladások 6,1%-kal haladták meg a tavalyi évit.
Kihangsúlyozták, hogy a Tesco volt az egyetlen teljes körű élelmiszerüzlet, amely növelte piaci részesedését a járvány előtti szintekhez képest. A Tesco azt mondta, hogy más hagyományos élelmiszerboltoktól nyert el vásárlókat: az Aldi és a Lidl diszkontok kivételével a riválisoktól vette el az üzletet.