Átadták a PwC 2022 Legvonzóbb Munkahelye Díjakat, melyen a Lidl Magyarország győzedelmeskedett a kiskereskedelmi kategóriában, így immáron második alkalommal került a dobogó legfelső fokára.

A PwC Magyarország közel 25.000 fő megkérdezésével idén hatodik alkalommal mérte fel a hazai munkahelyválasztási preferenciákat, munkaerőpiaci igényeket. Online felmérés keretében arra voltak kíváncsiak, hogy a 16 évnél idősebb diákok, hallgatók, illetve munkavállalók számára milyen tényezők és juttatások meghatározóak, milyen elvárásokat fogalmaznak meg a munkaadókkal szemben, valamint melyek azok a hazai munkáltatói márkák, melyek a leginkább vonzóak számukra. A kutatásban részt vett válaszadók értékelése alapján a PwC összesen 10 iparági és egy összesített kategóriában hirdette ki 2022 Legvonzóbb Munkahelye Díjakat, melyen a Lidl Magyarország a Retail (kiskerekedelem) kategória első helyezettje lett.

Tőzsér Judit az elnyert díjjal kapcsolatban elmondta: „Sikereink alapját munkavállalalóink jelentik, ezért nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy mind a pályázók, mind munkatársaink elégedettek legyenek. Felelős foglalkoztatóként versenyképes béreket és béren kívüli juttatásokat, folyamatos fejlődési és előrelépési lehetőséget biztosítunk munkavállalóink számára, akik mindemellett stabil, megbízható munkaadóként számíthatnak ránk a nehezebb időszakokban is. Nagyon büszkék vagyunk az év Legvonzóbb Munkahelye Díjra, hiszen ez megerősít minket abban, hogy jó úton haladunk és nem csak jelenlegi, de jövőbeli kollégáink számára is olyan lehetőségeket tudunk kínálni, amelyeknek köszönhetően együtt fejlődhetünk tovább."

A Lidl Magyarország jelenleg több mint 8500 munkavállalójával a 11. legtöbb alkalmazottat foglalkoztató cég Magyarországon. A 2022-es gazdasági év során több mint 52 milliárd forintot fordít bérköltségre. A diszkontlánc számos egyéb juttatást is biztosít munkavállalói számára: a csomag kiemelt eleme a Lidl nagyértékű egészségbiztosítási programja, mely országszerte magánklinikai környezetben nyújt komplex, ingyenes egészségügyi szolgáltatást. Emellett az alkalmazottak minden hónapban a Lidl étkezési kártyájukra kapnak támogatást, de a vállalat 100%-ban téríti a tömegközlekedéssel történő munkábajárás költségét és kedvezményprogramot működtet. Legutóbb pedig egy újfajta, úgynevezett inflációkompenzációs-prémiumot vezetett be a vállalat, melynek értelmében minden, kártyahúzással munkaidőt rögzítő munkavállalója számára 2023. február 28-ig, a gazdasági év végéig – napi 8 órás munkavégzés esetén – havi bruttó 36 ezer forintot ad Lidl kártyájukra, ami egy-egy munkavállalónak összesen akár bruttó 252 ezer forintos támogatást jelenthet.

A kutatás eredményeiből kiderült, hogy a világban zajló gazdasági események következtében jelentősen módosultak a legfontosabb munkavállalói igények a korábbi évek eredményeihez képest. Felértékelődött az anyagi biztonság, a stabilitás és a hosszú távú karrier szerepe a munkavállalók körében. Bár továbbra is az alapbér a legfontosabb szempont a munkahely-választáskor, a növekvő bizonytalanság következtében a rugalmas munkaidő és a kiszámítható időbeosztás helyett előtérbe került a karrier és a túlóra-kifizetés.