2021 a növekedés és innovációk éve volt az eMAG-nál: Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi cége tavaly négy új üzletet nyitott, meghatszorozta az eMAG easybox csomagautomatáinak számát, mobilappjának felhasználói pedig másfélszeresükre bővültek - mostanra egymillió feletti letöltésszámot generálva.

A pandémia második éve fontos mérföldköveket hozott az eMAG és az Extreme Digital életében: 2021-ben négy új eMAG-üzletet nyitott a vállalat (közel ötven munkahelyet létrehozva), a tizenhat további boltjának mindegyike pedig kétmárkás közös üzletként üzemel az év vége óta - ezekben a vásárlók együtt találkozhatnak mindkét márkával.

Rengeteg új easybox csomagautomata

Jelentősen bővült az eMAG easybox csomagautomata-hálózat is: míg 2020 karácsonyán 75 automata könnyítette a rendelések átvételét, 2021 karácsonyára már 450 helyszínen működtek a gépek. 2022 folyamán pedig további csaknem 80 százalékkal nő majd a számuk, mivel 800 jól megközelíthető helyszínre tervezi telepíteni automatáit az eMAG. Decemberben megkezdődött az online értékesítői terminálok telepítése is az üzletekbe, melyeken keresztül saját otthonaikból dolgozó szakértő munkatársakat lehet “kapcsolni” a boltokba.

2020-ban kevesebb mint nyolcszáz főt tett ki a fuzionáló eMAG és az Extreme Digital csapata, most már csaknem ezer főnyi alkalmazottal dolgozik a cégcsoport, a kölcsönzött munkaerővel együtt pedig 1200-an dolgoznak az ügyfelek kiszolgálásán. Ennek pozitív hatását jól mutatja, hogy a Magyar Marketing Szövetség által szervezett Az év honlapja versenyen 2021-ben az eMAG Magyarország az e-kereskedelmi kategória különdíját is elnyerte.

Sokkal több lett az appos ügyfél

2021 során több mint másfélszeresére bővült az eMAG mobilapplikációját használók száma az előző pandémiás évhez képest: decemberre egymilliónál többen telepítették fel eszközeikre a mobil honlapnál kényelmesebb, gyorsabb vásárlást biztosító appot. Nagyjából 80 százalékuknak androidos, 20 százalékuknak pedig iOS-es eszköze van, a vásárlók között pedig 2021-ben néhány százalékkal magasabb volt a férfiak aránya a nőknél.

A legnagyobb darabszámban a tisztító- és takarítószereket rendelték meg az eMAG-tól, de rengetegen rendeltek pelenkát, ezek közül a nagy kiszerelésű típusok a legnépszerűbbek, amelyeket előszeretettel kérnek eMAG easybox csomagautomatába a vásárlók. A tartós élelmiszer volt 2021-ben a harmadik legnagyobb eladási darabszámot produkáló termékkategória az eMAG-nál, ami a pandémia nyomán nem meglepő.

Tranzakciószámban a legnagyobb, csaknem 10 százalékos növekedést 2021-ben a játékok értékesítése hozta az eMAG-nál, amelyet az is elősegített, hogy Magyarország egyik legnagyobb játékkereskedője, a REGIO Játék is csatlakozott az eMAG Marketplace-hez. Ugyancsak komoly növekedést generáltak a rendelések számában a tisztító- és takarítószerek, az élelmiszerek, illetve az alkoholos italok.

Több mint 35 millió forint jótékonyságra

  1. decemberének közepéig az eMAG több mint 34 millió forintot gyűjtött össze jótékony célra a vásárlások során megjelenő adományozó felületen: az összeg több, mint 64 ezer vásárló jótékony felajánlásából jött össze, akiknek 95 százaléka volt magánszemély, a maradékuk pedig vállalkozás vagy egyéb jogi személy. Az eMAG Köszönet Program keretében a vállalat a Mosoly Alapítvány munkáját támogatja, amely súlyosan vagy tartósan beteg gyerekek gyógyulását segíti ingyenes mese- és művészetterápiás foglalkozásokkal.