2025.júl.19.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Üzletlánc

Hulladékkezelési útmutatás a SPAR saját márkás csomagolásain
Üzletlánc
2021.júl.20.

Hulladékkezelési útmutatás a SPAR saját márkás csomagolásain

A hulladékgyűjtés egyszerűsítése és hatékonysága érdekében a vállalat idén nyártól jól áttekinthető piktogramokkal látja el saját márkás termékeinek csomagolását annak érdekében, hogy a vásárlók megismerjék, melyeket tehetik a szelektív hulladéktárolókba vagy éppen a kommunális gyűjtőkbe. A SPAR vásárlói az első időszakban csaknem 100 saját márkás terméken találkozhatnak a szembetűnő jelzésekkel, a későbbiek során pedig a vállalat valamennyi saját márkás termékét ellátja a hulladékgyűjtést segítő jelöléssel.

„A SPAR fenntarthatósági programjának egyik legfontosabb területe a természeti környezet védelme. A környezettudatos vállalatirányítástól és a károsanyag-kibocsátás csökkentésétől kezdve a modern hulladékgazdálkodáson át a korszerű csomagolástechnikák alkalmazásáig vállalatunk számos lépést tett. A környezeti értékeink megóvása mellett egyre inkább elkötelezett vásárlóinkat most azzal támogatjuk, hogy saját márkás termékeink – szelektíven gyűjthető vagy a kommunális tárolókba kerülő – csomagolásait figyelemfelkeltő piktogramokkal látjuk el. Az informatív kis ábráknak, illetve párszavas összetétel-leírásoknak köszönhetően a vásárlók könnyen és gyorsan el tudják dönteni, hogy a feleslegessé vált csomagolásokat melyik szelektív vagy kommunális hulladéktárolóba tegyék. Azt tervezzük, hogy a kezdeti 91 árut követően az összes saját márkás étel- és italtermékünk megkapja ezt a jelölést” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A vállalat a vásárlóinak szeretne segíteni abban, hogy miként tudnak megfelelően bánni a termékek csomagolásával, felhasználásuk után hulladékként hogyan lehet megkülönböztetni és szelektálni azokat. Ezért 2021-ben minden új fejlesztésű vagy átcsomagolásra kerülő hazai saját márkás árujuk csomagolásán nemzetközileg használt jelölések alkalmazásával könnyítik meg az eligazodást az újrafeldolgozhatóságot illetően. Az ezen termékek csomagolásán lévő piktogramok segítenek eldönteni, hogy mi gyűjthető szelektíven és mi nem.

Az üzlethálózat áruházaiban a vevőközönség ötféle csomagolással találkozhat: műanyaggal, alumíniummal, papír- és rostalapú burkolással, üveggel és – főleg alumíniummal impregnált kartonból álló – kombinált csomagolási megoldással. Ma megfelelő technikákkal az anyagok nagyobb része gazdaságosan újrahasznosítható, a szelektív begyűjtésük ezért rendkívül fontos. A hulladékkezelésre vonatkozó jelzéssel ellátott saját márkás termékek a vállalat brandjeinek nagyobb részét érintik – Nelly, S-Budget, SPAR, SPAR BBQ, SPAR free from, SPAR hazai szeretem, SPAR vital, Veggie –, többek között PET palackos ásványvizeket, szörpöket, főzőtasakos rizseket, tésztákat, kekszeket, joghurtokat és készételeket találunk közöttük.

A környezeti terhek csökkentésért a fogyasztók is rengeteget tehetnek. Ennek egyik módja az élelmiszer-csomagolások hulladékként való megfelelő kezelése, szelektív gyűjtése. A mostani piktogramok azzal, hogy egyértelműsítik, mi minősül kommunális vagy szelektív hulladéknak, pontos útba igazítást adnak a teendőkkel kapcsolatban.

„Hogyan legyek környezettudatos vásárló?” címmel tavaly a Nestlé Hungária Kft. és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. összefogásával egy fenntarthatósági kisokos is készült. A hasznos tudnivalókat összegző füzetben a hulladékkezelés és a szelektív hulladékgyűjtés alapszabályain túl az olvasók tippeket kaphatnak, hogyan mérsékeljék a háztartásuk csomagolási és élelmiszer-hulladék mennyiségét. A piktogram-sztenderdek kapcsán pedig a kiadvány egzakt tájékoztatást ad, hogy melyik ábra pontosan mit jelent vagy, hogy mi az egyes hulladékfajták sorsa.

A SPAR Magyarország legújabb környezetvédelmi kezdeményezésével a vásárlóit, illetve a társadalom egészét kívánja arra buzdítani, hogy gyűjthető és hasznosítható hulladék a szelektív gyűjtőkbe kerüljön. Az együttes fellépésnek rendkívül jelentős eredményei vannak: a vásárlóival közösen az áruházlánc például háromszor annyi papírhulladékot gyűjtött vissza, mint amit a saját márkás termékeihez felhasznált, és gondoskodott az anyagában történő újrahasznosításról is. 2020-as adatok szerint a műanyag fóliás csomagoló-hulladék visszagyűjtése és feldolgozása terén pedig 94%-os arányt sikerült megvalósítani.

Tags: Spar, hulladékgyűjtés
  • Előző cikk: Korszerűsítette két vidéki áruházát a SPAR Előző
  • Következő cikk: A 600. magyarországi SPAR-üzlet nyílt meg Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom