Sok szektor küzd a járvány miatt kialakult idei változások káros hatásaival: forgalomcsökkenés, gyártási kapacitás csökkentés, elbocsátások és akár a bezárástól való félelem is ott lebeg fenyegetően számos piaci szereplő felett. Az e-kereskedelem, a kiskereskedelmi online vásárlás viszont éppen ellenkező tapasztalatokat szerez idén: a vásárlóerő nem csökken, a távolságtartás miatt pedig egyre nagyobb kedvel fordul az internetes vásárlás felé.

„Minden jel arra mutat, hogy jobb eredményekkel zárjuk a 2020-as évet, mint a tavalyit” - magyarázza Takács Csaba, az Alza.hu vezetője. „Az Alza.hu webáruház dinamikusan növekvő látogatottsága mellett az Alza budapesti showroomjába idén már 250 ezer egyéni vásárló látogatott el, és ez azt jelzi előre, hogy a tavalyi év több mint 345 ezres látogatottságát a bemutatóteremben is megdöntjük."

Az Alza bemutatóterme 2 évvel ezelőtt nyílt meg Budapesten a Róbert Károly körúton, és az internetes vásárlásokhoz kapcsolódó személyes átvételt, a termékek megszemlélését, kipróbálását lehetővé tevő szolgáltatásként vezették be. A kétszintes bemutatóteremben a raktárkapacitásnak köszönhetően a helyben döntő vásárlók kétharmada azonnal átveheti a kiválasztott terméket.

„Azt érezzük, hogy sokan a járvány hatására fordulnak az online vásárláshoz, most próbálják ki életükben először, hogy milyen egy webshopban válogatni, vásárolni, fizetni, és ezzel az újonnan belépő vásárlói csoportok számunkra új kihívásokat jelentenek. Összességében ez az iparág kedvezően tudja kezelni a pandémia miatti változásokat, a bemutatóterem is gőzerővel üzemel.”

Az Alza.hu webshop magyarországi beindítása után már tavaly megünnepelhette az egymilliomodik vásárlást stílszerűen egy egymillió forintos utalvánnyal. A webshop forgalma sem érezte meg a pandémia negatív hatásait, és a bemutatóteremben is mindent megtesznek a megnövekedett érdeklődés kiszolgálásáért: egy vásárlót átlagban 6 perc alatt szolgálnak ki, ami nem meglepő, hiszen napi szinten több ezres látogatószámot kell kezelni, ezért este 8 óráig tartanak nyitva, amit a karácsony előtti időszakban este 10 óráig fognak meghosszabbítani. Emellett profi, a termékek műszaki és egyéb jellemzőit ismerő értékesítési asszisztensek segítik majd a vásárlókat a választásban. Ha csak a személyes átvétel biztonságát nézzük, az Alza showroom minden lehetséges óvintézkedést betart: nem csak a maszk kötelező mindenkinek, hanem érkezésnél a kézfertőtlenítés is. Az érintésmentes terminálok tökéletes távolságtartást biztosítanak, az átadáskor a pultra elhelyezett terméket veszi át a vásárló, a takarítás és fertőtlenítés pedig folyamatos. Sőt azok a vásárlók, akik vásárlás után meggondolták magukat, szintén érintésmentesen cserélhetnek vagy kaphatnak visszatérítést.

„Az is szembetűnő volt az idei év során, hogy a vásárlói kosár összetétele is jelentősen változott” meséli Takács. „A vásárlások a szokásos elektronikai eszközök mellett bővülni kezdtek több irányba: a távmunkához és távtanuláshoz szükséges eszközök forgalomnövekedése a helyzet miatt természetes, de emellett a sport- és edzésfelszerelések az otthon végzett rendszeres mozgás iránti igényre is rávilágítanak, illetve a tisztálkodó- és tisztítószerek, szépségápolási cikkek iránt is megnövekedett az érdeklődés.”

„Az Alza bemutatóterem második születésnapján már a saját márkás termékcsaládunkat is be tudjuk vezetni, amivel elérhető áron biztosítunk olyan környezetbarát elektronikai kiegészítőket, melyeket minden nap használunk: töltők, hangszórók, adattárolók, powerbankek, egyszóval minden, ami a távolságtartás miatt megnövekedett telekommunikációs és szórakozás iránti igényekhez kell.”