November 16. és 24. között zajlik az Európai Hulladékcsökkentési Hét, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a hulladék csökkentésére, és ennek gyakorlati megvalósítására.

A Tesco számos területen tesz a hulladék mennyiségének visszaszorításáért: az élelmiszer-felesleget jótékony célra adományozza, a műanyag szatyrokat papírra cseréli, biztosítja a ruházati osztály vállfáinak újbóli felhasználását, a papírhulladékot pedig füzetek, mappák, színezők formájában hasznosítja újra, és kínálja az áruházak polcain.
November végén évről évre, a lelkes önkéntesektől kezdve a nagyvállalatokig, sokan hívják fel a figyelmet a hulladék keletkezésének megelőzésére, illetve a keletkezett hulladék mérséklésére, és osztják meg a környezet megóvása érdekében tett praktikus megoldásaikat. A hulladékkibocsátás problémája összetett, így a megoldása is komplex, több tényezőtől függ.
A Tesco azt vallja, hogy ami mérhető, az kezelhető – így a közép-európai kiskereskedelmi láncok közül egyedüliként immár harmadik éve teszi közzé jelentésében, hogy működése során mennyi élelmiszer-hulladék és -felesleg keletkezik. Célja, hogy az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljait követve 2030-ig felére csökkentse a saját működése során keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét.
Az áruházlánc két oldalról közelíti meg az élelmiszer-hulladék kérdéskörét. Egyrészt a megelőzésre fókuszál, amelynek keretében korszerű folyamatokat használ azért, hogy a lehető legkevesebb árucikk maradjon a polcokon, és váljon ezáltal feleslegessé vagy rosszabb esetben hulladékká. A rendszer automatikusan előre jelzi, ha egy adott készlet a lejárathoz közelít, a kollégák így a polcok átrendezésével vagy értékcsökkentési akciók elindításával tudják ösztönözni a termékek vásárlását. A rendelési rendszer az adatokat figyelembe véve abban is segít, hogy az áruházak ne tartsanak olyan készletet, amelyre nincs kereslet.
Hasonló célt szolgál az összes hipermarketben elérhető „Perfectly Imperfect” kínálat is, vagyis az esztétikai hibás gyümölcsök és zöldségek értékesítése, ami lehetővé teszi, hogy a
Tesco a csúnya, de fogyasztható élelmiszereket átvegye a termelőktől. A formájuk vagy méretük miatt nem megfelelő, ezért kidobásra ítélt termékekből a vásárlók ugyanolyan ízletes ételeket készíthetnek, mint tökéletes társaikból. A bevezetés óta az áruházlánc több mint 4 millió kilogramm terményt mentett meg így.
A már nem eladható, de még fogyasztható élelmiszereket a Tesco évek óta jótékony célra ajánlja fel. A jobb készletezési gyakorlatokkal és az adományozás bővítésével így az első élelmiszer-jelentés óta 43 százalékkal csökkentette saját élelmiszer-hulladéka mennyiségét. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület partnereként országszerte több mint 170 Tesco áruház veszt részt az élelmiszermentésben, amely révén 2014 óta közel 58 millió adag étel juthatott el a rászorulókhoz.


A vállalat a működése során keletkező egyéb hulladékokkal is felelősen gazdálkodik. „A papírhulladékot az áruházak hátsó területein szelektíven gyűjtjük, amelyből egy partnerünk papírtermékeket készít. A „szemét” így néhány hónapon belül mappák, füzetek, színezők, csomagolópapír és egyéb cikkek formájában születik újjá, és kerül a Tesco polcaira vásárlóink legnagyobb örömére” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója. Az áruházlánc a műanyag hulladék csökkentésére is figyel. Célja, hogy 2020 végéig eltávolítsa a nehezen újrahasznosítható anyagokat sajátmárkás termékeinek csomagolásából, 2025-re pedig 100 százalékban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá tegye ezeket. Ennek érdekében egyre több termék esetében cseréli le a műanyag csomagolást újrahasznosított vagy zöldebb alternatívákra. Az online bevásárlásokhoz az eddig választható műanyag szatyrok helyett újrahasznosított papírtáskákat kínál, a ruházati osztály vállfáit pedig összegyűjti újbóli felhasználásra, így több téren is lehetőséget ad a vevőknek, hogy környezettudatos vásárlási döntéseket hozzanak.