A Tesco az áruházak kínálatában szereplő tizenháromféle friss gombából tavaly összesen több mint 6600 tonnát értékesített, az idei évben pedig további növekedésre számít.

Az áruházlánc célja, hogy felhívja a vásárlók figyelmét a hazai gomba kiváló minőségére és fogyasztásának pozitív hatásaira, ezért csatlakozott a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara országos népszerűsítő kampányához.

A Tesco vásárlói a tizenháromféle hazai gombafajta között hétféle csiperkéből-, kétféle barnából-, háromféle laskából- és egyféle tőkegombából választhatnak, az áruházlánc pedig a közeljövőben a déli tőkegomba bevezetését is tervezi. Továbbra is a fehér csiperke a legnépszerűbb, amelyből 5000 tonnát adott el tavaly a vállalat, míg a barna csiperkéből több mint 800, a laskából pedig közel 700 tonna fogyott.

A gombaféléknek – amelyeket jellemzően a húsvéti és a karácsonyi időszakban keresnek a legtöbben – alacsony a szénhidrát-, zsír- és nátriumtartalmuk, ám B-vitaminban és ásványi anyagokban gazdagok. Az áruházlánc célja, hogy felhívja a figyelmet a termékek kedvező egészségügyi hatásaira, és népszerűsítse a magyar gombát, ezért csatlakozott a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara idén első alkalommal megszervezett fogyasztásösztönző promóciós programjához.

A Tesco folyamatosan dolgozik a helyi szállítói kapcsolatok erősítésén, ezért az áruházakban található friss gombát kizárólag hazai termelőktől szerzi be, akiknek meg kell felelniük a Tesco Élelmiszer-előállítási Szabványának (TPPS). A polcokra kerülő gombák emellett többek között a veszélyelemzés folyamatán is átesnek, és maximum 3-5 napig maradhatnak a polcokon. A Tesco vásárlói így csak magas minőségű gombákat találhatnak az áruházakban.