2025.júl.19.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Üzletlánc

DM és Rossmann: Drogériaóriások dinamikus növekedéssel a közép-európai piacon
Üzletlánc
2025.május05.

DM és Rossmann: Drogériaóriások dinamikus növekedéssel a közép-európai piacon

A DM és a Rossmann drogériaóriások nem csupán Németországban, hanem a közép-európai régióban is megelőzik az élelmiszerláncokat, dinamikus növekedésükkel és innovatív megoldásaikkal.

Az egészségközpontú termékkínálat, a többcsatornás értékesítés és a vásárlók lojalitását erősítő programok révén olyan irányvonalakat határoznak meg, amelyek új mércét állítanak fel a kiskereskedelemben.

A YouGov FMCG index szerint a drogériák árbevétele Németországban 2024-ben 7,2%-kal nőtt, míg a diszkont és szupermarket láncok mindössze 3,3%-os növekedést értek el, ami aláhúzza a szektor kivételes fejlődését.

A DM 17,7 milliárd eurós árbevétellel zárta a 2024-es pénzügyi évet, ami 11,6%-os növekedést jelent. A Rossmann szintén lenyűgöző eredményeket könyvelhetett el, hiszen bevétele 15,3 milliárd euróra emelkedett, ami 10,2%-os növekedést takar.

A növekedés igazi mozgatórugója azonban a nemzetközi piacok voltak, ahol mindkét vállalat a hazaihoz képest lényegesen nagyobb ütemben fejlődött. A DM külföldi bevételei 16,5%-kal nőttek, míg a Rossmanné elérte a 18,9%-ot, háromszor nagyobb mértékben, mint Németországban. Ezek a számok alátámasztják a külpiacok kiemelt fontosságát a vállalatok számára.

Az egészség iránti kereslet növekedése szintén jelentős szerepet játszik a drogériák sikereiben. Az európai fogyasztók egyre inkább törekszenek az egészségesebb életmódra, amely jelentős hatással van az élelmiszer- és szépségápolási termékek iránti keresletre.

A DM dmBio saját márkájával vezető szerepet tölt be, több mint 600 bioélelmiszer-termékkel, míg a Rossmann enerBio vonala közel 370 terméket kínál. Az üzletekben kiemelt helyet kapnak az ökológiai termékek, amelyek iránti érdeklődés folyamatosan növekszik.

A digitális technológia integrálása szintén központi szerepet kapott mindkét vállalatnál. A Rossmann mobilalkalmazása 2024-ben 33%-kal növelte forgalmát, havi 10 millió aktív felhasználót vonzva, míg a DM az AI-alapú dmGPT és dmKI eszközöket alkalmazza a személyre szabott ügyféltanácsadás és belső folyamatok hatékonyabbá tétele érdekében.

Ezek a technológiai újítások nemcsak a vásárlói élményt javítják, hanem elősegítik a hatékonyság növelését is az online és offline értékesítés integrációjában.

A drogériák eltérő árképzési stratégiái érdekes kontrasztot mutatnak. A Rossmann a magas-alacsony modellt alkalmazza, amely promóciókra épül, míg a DM az EDLP (mindennapi alacsony árak) modellt követi, garantálva az árak stabilitását.

Mindkét stratégia erős árréseket biztosít, különösen a közép-európai piacokon. Magyarországon és Csehországban például a DM bruttó árrései magasabbak voltak, mint a Rossmanné, ami rámutat az árpolitika fontosságára.

A demográfiai változások további lendületet adhatnak a szektornak a következő években. A baby boom generációjának nyugdíjba vonulása új igényeket támaszthat az egészségorientált termékek iránt, míg a digitális innovációk és a technológiai fejlődés új lehetőségeket nyitnak meg. 

Tags: Rossman, dm drogéria, közép-európai piac
  • Előző cikk: Újra Baba-Mama Kuponnapok a Rossmannban – Több mint 100 kupon várja a családokat május 5–11. között! Előző
  • Következő cikk: Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom