Újra kiosztották a magyarországi webáruházak legnagyobb presztízsű elismeréseit, amelyek több mint egy évtizede adnak hiteles visszajelzést a kereskedők fogyasztói megítéléséről. Az Árukereső.hu által szervezett 2021-es verseny több mint 2200 webáruház között dőlt el, és azt az idén – két év után – ismét a Márkabolt.hu nyerte meg.
Tíz év alatt megötszöröződött a hazai webáruházak egyik legrangosabb megmérettetésének mezőnye. Míg 2011-ben 440 webáruház indult el, tavaly már rekordszámú, több mint 2200 e-shop vett részt az Árukereső.hu által 11. alkalommal megrendezett versenyen. Az évről évre egyre nagyobb érdeklődés többek között annak köszönhető, hogy az Ország Boltja Versenyen kiosztott díjak rendkívül fontos elismerésnek és hiteles visszajelzésnek számítanak a magyar e-kereskedelemben: a Minőségi, illetve Népszerűségi díjak komoly presztízsértéket vívtak ki maguknak.
Ebben a két kategóriában indulhattak ez alkalommal is a résztvevők. A közönségdíjra az orszagboltja.hu oldalon, valamint a webshopok oldalaira kihelyezett szavazógombokkal lehetett voksolni. A Minőségi kategóriában azok a webáruházak indultak, amelyek tagjai az Árukereső.hu Megbízható Bolt Programjának. A díjak a program résztvevőinek valós vásárlói vélemények alapján kialakult egész éves teljesítményt tükrözik.
A 2021 legjobb webáruházának járó Ország Boltja fődíjat a Márkabolt.hu érdemelte ki, amely a Minőségi I. díjat is elnyerte a műszaki cikk és mobilkommunikáció kategóriában. A hagyományokat folytatva, a kategóriák első helyezettjei összesen 2,8 millió forint értékű PPC nyereményben (online hirdetési költségkeretben) is részesültek.
„Azóta, hogy legutóbb két éve adhattuk át személyesen az elismeréseket, gyökeresen megváltozott a világ: az e-kereskedelem több évet ugrott előre, megelőzte önmagát, miközben új fogyasztók százezrei próbálták ki az online vásárlást és a digitális tér más szolgáltatásait” – fogalmazott Rácz Csaba, az Árukereső.hu ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „a mostani díjazottak nem csupán Magyarország legmegbízhatóbb szolgáltatását nyújtó webáruházai, hanem olyan vállalkozások, amelyek sikerrel vették ennek a kihívásokkal teli időszaknak az akadályait. Képesek voltak előnyt kovácsolni a helyzetből: nem érték be azzal, hogy megtartsák vásárlóikat, hanem számukat és elégedettségüket is növelni tudták.”
Az idén először hirdettek ki – minőségi és mennyiségi szempontok figyelembevételével – különdíjasokat Marketplace kategóriában. Ezt Baka László, az Árukereső.hu marketingvezetője azzal indokolta, hogy az Árukeresőn való direkt értékesítés a cég és partnerei számára egyaránt kiemelt fontosságú forgalomnövelő lehetőség. A vásárlók kérdőíven értékelik az Árukereső Marketplace-en leadott vásárlásukat, majd ezen visszajelzések összesítése alapján állapították meg a különdíjasokat. Tavaly a legjobbnak a Marketworld.hu bizonyult, őt a Mall.hu és a Netkazán.hu követte a rangsorban.