Megjelent a magyar piacon Európa egyik vezető online életmód- és divatáruháza, a Zalando, több mint 1700 márka 350 ezernél több ruházati termékéből álló kínálatát téve elérhetővé a magyar vásárlóknak is - közölte a társaság kedden az MTI-vel.

    A Zalando 2008-ban Berlinben alapított vállalat jelenleg 24 országban kínál ruházati termékeket, cipőket, kiegészítőket és szépségápolási cikkeket. A kelet- és közép-európai terjeszkedés során 2021-ben indította el online kereskedelmi szolgáltatását Litvániában, Szlovéniában, Szlovákiában, Észtországban, Lettországban és Horvátországban, ezúttal pedig Magyarországon.
    A közleményben kiemelik: a vállalat magyarországi indulása a helyi magyar márkák és kiskereskedők számára is lehetőséget kínál, amelyek a Zalando partnerprogramján keresztül a hazai vásárlók mellett Európa 24 országában közel 49 millió aktív felhasználó részére értékesíthetik termékeiket az online platformon keresztül.
    A társaság a magyarországi várható forgalmukkal kapcsolatban az MTI kérdésére azt közölte, hogy a Zalando nem országos szinten, hanem régiónként vezeti kereskedelmi adatait. A vállalat célkitűzése, hogy 2025-re a platform bruttó kereskedelmi volumene az összes piacot együttvéve meghaladja a 30 milliárd eurós értéket.
    Tájékoztatásuk szerint a Zalando 2021-ben rekord növekedést ért el, a bruttó kereskedelmi volumene 34,1 százalékkal 14,3 milliárd euróra, az árbevétele 29,7 százalékkal 10,4 milliárd euróra nőtt 2020-hoz képest. Tavaly a kiigazított kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) 420,8 millió euróról 468,4 millió euróra nőtt a 2020-as évhez képest.
    A közleményük szerint jelenleg több mint 1000 partner vesz részt a partnerprogramban, és mintegy 4400 márka kapcsolódik a Zalandóhoz. A platform 2021-ben 7,5 milliárd oldallátogatást ért el.
    A társaság több mint 17 000 munkavállalót foglalkoztat Európában.

 

mti