A hazai lakossági igényeket is feltérképezték és figyelembe vették a főváros első okosplázájának megtervezésekor. Az Etele Plaza kialakításánál minden technológiai újítást és bérlői tapasztalatot felhasználnak ahhoz, hogy a várhatóan napi 50 ezer vásárló teljesen eltérő útvonalakat bejárva is a megfelelő helyen és időben találkozzon a vágyott termékekkel és szolgáltatásokkal.
A Futureal-csoport által a XI. kerületben fejlesztett komplexum kivitelezése mára előrehaladott állapotba került. Buda legnagyobb bevásárló- és szórakoztatóközpontjának falszerkezeti munkálatai is hamarosan befejeződnek.
Egyszerre több mint 400 szakember dolgozik Őrmezőn az Etele Plaza létrehozásán és ez a szám hamarosan több mint a duplájára nő. A közel 10 ezer tonna betonacél és 73 ezer m3 beton felhasználásának köszönhetően már 35 méterre magasodik ki az újgenerációs bevásárló- és szórakoztatóközpont. Speciális feladatot jelent az 4-es metró alagútja feletti építkezés, mivel a munkálatoknak úgy kell megvalósulnia, hogy se a fejlesztés se a kész épület ne legyen hatással a metró működésére. A komplexum különlegessége, hogy a metrókihúzó műtárgy a pláza földszintjét két részre osztja, így az épületet az emeleten hídgerendákkal kötik össze, ezek közül a leghosszabb majdnem 25 méter. Augusztus végén bekerültek a plázába az egyenként akár 10 tonnát is nyomó nehézgépészeti berendezések. Egy 500 tonnás, 100 méteres gémmel rendelkező daru négy hűtőtornyot és kilenc folyadékhűtőt emelt be a helyére. A terveknek megfelelő ütemben haladó 55 000 négyzetméter bérbeadható területű Etele Plaza már ősszel szerkezetkészé válhat.
A Corvin Sétány fejlesztését is jegyző Futureal-csoport a közismert sétány koncepciójától eltérően az Őrmező és Kelenföld határán megvalósuló új városközpont hajtóerejévé nem egy közterületet, hanem a tömegközlekedést tette, amihez a folyamatosan megújuló zöldterületek kapcsolódnak. Elsőként az Etele Park, majd a pláza körüli utak, végül az Etele tér nyeri el friss arculatát. A hetvenes években az őrmezői és a kelenföldi oldalon kialakított lakófunkciók nem társultak az itt élőket kiszolgáló szolgáltatási és kereskedelemi lehetőségekkel. Ennek a hiánynak a pótlására valósul meg az Etele Plaza az ország legnagyobb multimodális, azaz több közlekedési módot összekötő csomópontjában. A Kelenföldi pályaudvar, a 4-es metró, illetve az M1–M7 autópályák fővárosi bevezető szakaszának találkozásánál épített komplexum - közvetlen járatokkal - akár 10 perc alatt is elérhető a belvárosból. Az idén nyáron átadott 1-es villamos új, XI. kerületi szakasza tovább bővíti az átszállási lehetőségeket.
A plázák ötödik generációját képviselő Etele Plaza főbejárati homlokzatát Magyarország legnagyobb 1200 négyzetméteres üvegfal szerkezete, valamint a homlokzaton térben kiugró és visszahúzott dobozszerkezetek formája teszik egyedivé. A belső térben egy közel 200 négyzetméteres interaktív LED kijelzős média felület tájékoztatja a látogatókat. A bevásárlóközpontban összesen 180 üzlethelyiséget alakítanak ki. A legnagyobb divatüzletek mellett élelmiszer-áruház, éttermek, kávézók, multiplex mozi, fitneszterem, gyermekjátszóház és egyéb szolgáltatások széles köre, valamint közel 1300 parkolóhely áll rendelkezésre. Az okosplázában a legfejlettebb helymeghatározó és navigációs rendszer könnyíti meg a parkolást az üres férőhelyek feltüntetésével, a plázában pedig a vásárlóknak segít megtalálni a kiválasztott üzletet vagy szolgáltatást egy mobilalkalmazáson keresztül.
Az Etele Plaza egyben Dél-Buda új kereskedelmi hajtóerejévé válik majd, így a fejlesztésben érintett állami szereplők is figyelemmel követik megvalósulását. Az önkormányzat és fejlesztő társaság a projekt előkészítésétől szoros és konstruktív együttműködés alakított ki, hogy szakmai megközelítésből és a környék szempontjából is optimális végeredmény szülessen. Az egyeztetések keretében Újbuda önkormányzatának képviselői is terepszemlét tartottak az építkezésen, hogy a Futureal vezetésével személyesen is megismerjék a projekt állapotát.