Míg a reklámadó nő, addig az áruházak kiadványai reklámadómentesek lehetnek- az új tervek szerint.

A reklámadó 5,3 százalékról 7,5-re emelkedne 2017 júniusától. A friss tervezet szerint azonban a prospektusoknál nem hogy emelkedik a sarc, de meg is szűnik. Az újságok ingyenessége miatt, az áruházak megnövelhetik azok tartalmát - írja a blokkk.com.

Az a reklám lesz ugyanis a reklámadó alapja, ahol a hirdetést ellenszolgáltatás fejében, vagyis pénzért jelentetik meg. Az áruházi újság márpedig ingyenes, emellett megszűnne az úgynevezett saját célú reklám fogalma, amelybe az áruházi újság is beletartozik, amikor a reklám közzétevője a saját portékáját reklámozza.

A kormány az áruházak reklámköltésének visszafogása és a prospektusok betiltása tervét korábban azzal indokolta, hogy ez a "tudatosabb vásárlást" segíti elő, miközben, ha fékezik a vásárlási lehetőségek bemutatását, az nyilvánvalóan pont, hogy a tudatosságot gátolja.