Logisztikai és szállítmányozási fejlesztéseire 2021-ben 3,3 milliárd forintot fordított, 2022-ben pedig 4,3 milliárd forintot fordít a SPAR Magyarország.

„A hatékony és professzionális logisztika a modern kiskereskedelem kulcsa, hiszen nélküle a beszállítókkal való hatékony kapcsolattartást, és a vásárlók minőségi kiszolgálását el sem lehet képzelni. Ezen területek folyamatos fejlesztése érdekében a SPAR Magyarország jelentős beruházásokat indított el, fejezett be és tervez a jövőben is” – mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.

Szállítmányozás, raktározás

Folyamatosan fejlődik a SPAR szállítmányozási flottája, amely jelenleg 121 motorkocsiból és 120 pótkocsiból áll. 2021-ben 20 Scania-Schwarzmüller pótkocsis szerelvény beszerzése zárult le, idén pedig a tervek szerint újabb 20 ilyen járművel gyarapszik az üzletlánc: ez két év alatt 3,24 milliárd forintnyi beruházást jelent. A teherautók átlagéletkora 5,5 év, és jellemzően 1,3-1,5 millió kilométeres futásteljesítmény után, 9 éves korukban cseréli le a járműveket a vállalat. Az új géppark minden darabja EURO 6 környezetvédelmi besorolású, Frigoblock hűtőrendszerrel felszerelt, s a teljes flotta biztonsági és sofőrtámogató okokból online kamerarendszerrel van ellátva. Megkezdődött a kamionok hátfalának automatizálása is, így a sofőröknek a telephelyen nem kell kiszállniuk a fülkéből minden nyitáshoz: mindez a biztonságukat és a hatékonyságot is szolgálja.

2021-ben közel 360 millió, míg 2022-ben több mint 430 millió forint értékű beruházás keretében újul meg a vállalt targonca-állománya és sor kerül az eszközök akkumulátorának cseréjére is. Az eszközök beszerzését és a kapacitás bővítését a forgalom folyamatos növekedése indokolja.

Automatikus adatszolgáltatás a hídmérlegen

Üllőn már elkészült, Bicskén pedig éppen folyamatban van a hídmérleg telepítése, amely nemcsak a kiszállítói flotta munkáját könnyíti meg, hanem a hulladékelszállítás ellenőrzésében is fontos szerepet játszik. A mérlegelés teljes folyamata automatizált: a mérés előtt egy kártyaolvasó segítségével történik meg a kamion beazonosítása, majd ezt

követően a jármű lassú tempóban hajt fel a hídmérlegre, ahol tengelyenként kezdődik el a mérés. Ez a beruházás a két telephely esetében 18,5-18,5 millió forintos fejlesztést jelent. Ezekkel az eszközökkel a vállalat összes, szállítmányozásban részt vevő kamionjának közúti forgalomban való megfelelése helyben ellenőrizhető, biztosítva az előírások betartását.

Minimálisra csökkentett hibalehetőségek

Mindeközben elindult a vállalatnál használt szállítási szoftver, a WebEye teljes újrafejlesztése. Ez az összes szállítási funkciót felügyeli a megbízásoktól kezdve a szervezésig és a szállításfelügyeletig. A megújuló alkalmazás tetszőleges számú logisztikai központ, hozzájuk kapcsolódó raktár és termelőüzem szállítási feladatait lefedi, valamint felöleli a szállítás és a hálózat közötti teljes kommunikációt, miközben jelentős mértékben automatizált, így a hibalehetőségeket a minimálisra csökkenti. Mivel minden saját és fuvarozói járműnek a GPS szolgáltatója is egyben a WebEye, így a mobil és webes alkalmazások integrációja rendkívül magas fokon valósul meg.