2025. június 13
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

    napelem-dm

    Elkészült a dm első közös, 14 országra vonatkozó f…

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Hírek

tejcsoki
Hírek
2023. november 28

Mikulásból még mindig a tejcsokis a legnépszerűbb

Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből.

Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes – széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel nyolcmillió darabot értékesítenek a hazai piacon.

Az adventi időszakban a szaloncukor, az üreges figurák és az adventi naptár a legkedveltebb édességek. A csokimikulás az üreges formacsokoládék kategóriájába tartozik, ahogy például a húsvétkor népszerű csokinyulak is. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb előállítók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor.

Megfigyelhető a vásárlói szokások változása. Legalább évtizedes folyamat van mögöttünk, amikor is a fogyasztók inkább a minőségibb, drágább termékekre váltottak, ugyanakkor ez a folyamat az elmúlt egy-két év erőteljes inflációja miatt megtorpant. Jelentős kihívást ad a jelenlegi időszak az édességkészítők és -gyártók számára, egyetlen év alatt két nagyon fontos alapanyag, a cukor és a kakaó ára több mint a másfélszeresére nőtt.

A csokimikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi, azaz inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik.
A funkcionális, cukormentes, vegán és egyéb alternatív élelmiszerek iránti kereslet élénkülése is megmutatkozik. Továbbá – kis mennyiségben – készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások.
A mikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik.

Tags: csokimikulás, tejcsoki
  • Előző cikk: Már a nyergesújfalui Lucart üzem is tanúsított Előző
  • Következő cikk: Budapesti és gyulai diákok nyerték a Magyar Dietetikusok országos Tudáspróbáját Következő

Legfrissebb

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

infláció

A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg az előző é…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom