2025. június 13
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

    napelem-dm

    Elkészült a dm első közös, 14 országra vonatkozó f…

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Hírek

Pek-Snack
Hírek
2022. október 18

A szülők inkább elkészítik, mint veszik a gyerekek iskolai harapnivalóját

A szülők közel fele egyáltalán nem szokott zsebpénzt adni gyermekének, egyharmaduk naponta 1000 forint alatti összeget biztosít ennivalóra iskolába induláskor – derül ki a Pek-Snack legfrissebb, 1308 főt megkérdező online kutatásából. A jelenleg tapasztalható inflációs környezet miatt a szülők döntő többsége (73 százalék) mindenképp racionalizálja a költéseit, emiatt gyakrabban készíti el saját maga a gyermek útravalóját. Amennyiben viszont bevásárol, már messze a pékáru a legnépszerűbb körükben.

Tízből kilenc szülő szokott otthon tízórait csomagolni gyermekének. Péksüteményt a válaszadók közel kétharmada szokott adni a csemetének, ezt követi a gyümölcs és a zöldség (54,7%), a müzli és a zabszelet (34,8%), majd a házi sütemény (20,7%). Tejterméket minden kilencedik szülő készít be gyermekének iskolába induláskor – mutat rá a Pek-Snack, Magyarország és a közép-európai régió meghatározó látványpékség-hálózata által végzett online felmérése.

A megkérdezettek közül 42 százalék nem szokott költőpénzt adni gyermekének, 33,3 százalékuk pedig napi 1000 forint alatti összeget szán iskolai harapnivalóra. 1000-2000 forint közötti összeggel a válaszadók mintegy 21 százaléka engedi el a nebulókat iskolába, míg napi 2000 forintnál többet a nyilatkozók csak elenyésző része, 3,6 százalék ad.

Az infláció miatt a szülők rákényszerülnek otthon készíteni az ennivalót a gyereknek

A jelenleg tapasztalható áremelkedések sok szülőt arra késztetnek, hogy gyakrabban készítsenek otthon kaját. 73 százalék ugyanis azt nyilatkozta, az infláció miatt mindenképp racionalizálja a költéseit, és saját maga is süt-főz gyermekének. Közel 25 százalék azonban egyáltalán nem mond le az iskolába indulók esetében a boltban vásárolt harapnivalókról, mivel egyszerűbb és praktikusabb így megoldani a helyzetet. Mások pedig egyszerű időspórolás miatt döntenek a kész termékek megvétele mellett. Azok aránya, akik biztosan lemondanak a vásárlásról, mert spórolni szeretnének, 2,7 százalék. A péksütemények érezhetően kézenfekvő megoldást jelentenek, mert ha vásárlásról van szó, akkor a szülők mintegy háromnegyede e mellett dönt. Nagy népszerűségnek örvendenek még a gyümölcsök és zöldségek, illetve az előre elkészített szendvicsek.

Péksüteményekre a válaszadók több mint fele (52,9%) jellemzően 1000 forint alatt költ naponta, ami azt mutatja, hogy ezek a termékek még mindig kedvező árú alternatívát jelentenek akkor, ha éhesek vagyunk. 39,7 százalék 1000-2000 forint közötti összeget szokott ezekre áldozni, 2000 forintnál többet mindössze 7,4 százalék szán. A pékárukat a kitöltők 40,5 százaléka élelmiszerboltból szerzi be, közel egyharmada (31,2%) látványpékségből, 21 százalék pedig szupermarketből vásárolja. Ám elenyésző rész, alig 2 százalék kávézókból viszi haza a másnapi finomságot.

A péksütemények nagyon népszerűek a gyerekek körében, a kakaós csiga a kedvencük

A kutatásból kiderül, hogy a gyermekek 76 százaléka hetente többször fogyaszt pékárut, naponta szinte minden harmadik iskolás eszik ilyet. Azok aránya, akik hetente csak egyszer, illetve még ritkábban, havonta néhány alkalommal választják ezt a harapnivalót, igen alacsony, alig 10 százalék. A péksütemények ízesítése kapcsán összességében az mondható, hogy az iskolába járó nebulók döntő része édesszájú, hiszen majd kétharmaduk az édes ízeket keresi, míg a többiek a sós ízek mellett teszik le a voksukat.

A gyermekek körében a legnépszerűbb a kakaós csiga, ez szinte örök kedvenc. Ezt követi a sajtos pogácsa, a zsömle, a kifli, a sajtos rúd, a fánk, a pizza, a túrós batyu, végül pedig a muffin.

Tags: kutatás, Pek-Snack Kft., infláció, gyermek
  • Előző cikk: Az energiaárak nem kímélik a csokoládét, kekszet, ostyát, ropit, csipszet sem Előző
  • Következő cikk: 32 magyar vállalat vesz részt Európa legnagyobb élelmiszeripari kiállításán Következő

Legfrissebb

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

infláció

A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg az előző é…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom