Az Essity a világ egyik vezető higiéniai és egészségügyi cikkeket gyártó nemzetközi vállalata, melyet 1929-ben Svédországban alapítottak akkor még SCA néven. A vállalat 1992-ben, 30 éve lépett be a magyar piacra, Tork márkája pedig, amely a Business Superbrands díj 2008-as magyarországi megalapításakor az első díjazottak közé tartozott, azóta 11 alkalommal részesült az elismerésben.

Higiéniai termékek, melyek hozzájárulnak a fenntarthatóbb működéshez

Az Essity számára a fenntarthatóság az üzleti filozófia alapja, nem csupán a termékekben, de a vállalat teljes működésében megjelenik a „zöld”, jövőközpontú szemlélet. A cég professzionális higiéniai márkája, a Tork megoldásaival a partnerek – az éttermektől, hotelektől kezdve, az irodaházakon és ipari vállalatokon keresztül, a sportlétesítményekig és plázákig – nemcsak időt és pénzt takaríthatnak meg, hanem működésüket is fenntarthatóbbá tehetik. A márka a higiéniai termékek széles skáláját kínálja: mosdóhigiéniai termékeket, szalvétákat és asztalkultúra kiegészítőket, konyhai valamint ipari törlőpapírokat és tisztítókendőket, melyek mindegyike igazodik a különböző szegmensek igényeihez, legyen szó a HoReCa szektorról, kereskedelmi, ipari, vagy éppen egészségügyi területekről és felhasználókról a világ számos országában.

„Büszkeséggel tölt el minket, hogy európai összevetésben Magyarországon az egyik legmagasabb a Tork márkaismertsége. Hazánkban majd minden második professzionális higiéniai felhasználó Tork termékeket használ, így számukra az ismert és elismert minőséget jelentjük. Az idén 30 éves Tork márka magyarországi tapasztalataira építve partnereink hatékonyabb és fenntarthatóbb üzleti modellt valósíthatnak meg. A partnerség és fenntarthatóság a siker biztos zálogai” – mondta el Nagy Géza, az Essity Hungary Professional Hygiene divíziójának kereskedelmi igazgatója.

Nemcsak beszélnek a fenntarthatóságról: kéztörlő papír újrahasznosítás, búzaszalmából készült papír

A Tork magyarországi piacra lépése óta számos úttörő megoldást honosított meg. A Magyarországon dedikált partnerek számára már két éve elérhető Tork PaperCircle® szolgáltatás lényege például az, hogy a közösségi mosdókban, irodaházakban használt kéztörlő papírokat visszagyűjtik és újrafelhasználják, így vonva be őket ismét a körkörös gazdaságba.  A környezettudatos megközelítés a gyártásban is utolérhető. A Tork mintegy 12 milliárd forint értékű befektetés segítségével a búzaszalmát (a búza learatása után megmaradt szármaradványt) is bevonta a papír alapanyagok sorába, helyettesítve így a cellulóztermelés során a körforgásos lánc egyik legjobb minőségű alapanyagát, az irodai papírhulladékot, melynek mennyisége a koronavírus miatt elterjedt, mára pedig egyre általánosabbá váló home office miatt szinte egyik napról a másikra drasztikusan lecsökkent.

 Hasonló fejlesztés a 99%-ban megújuló növényi eredetű rostokból készült bioalapú ipari tisztítókendő is, amely 2 kategóriában – a fenntartható termékek és az összesített kategóriában - elnyerte a rangos Interclean Amsterdam innovációs díjat.

A vállalat teljes működését áthatja a körforgásos gondolkodás a nyersanyagok beszerzésétől kezdve, a termékfejlesztésen és a gyártáson át a hulladék újrahasznosításáig. A csomagolásaik 90%-a már ma is megújuló forrásokból származik és 2025-re a műanyag csomagolások 100%-át szeretnék újrahasznosítani, és elérni, hogy azok 30%-ban újrafelhasznált műanyagból készüljenek. Ezen felül a különféle termékekben, és a termelésben újonnan felhasználásra kerülő rostanyagok 100%-a FSC vagy egyéb tanúsított forrásból származik, azaz a felhasznált papír alapanyagául szolgáló fa az erdőfenntarthatósági szempontok szem előtt tartásával került kitermelésre.