2025.júl.20.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Hírek

Csinta
Hírek
2020.okt.09.

A Csinta termékekben egyesül a minőségi élelmiszer, az innováció és a design

Csaknem egy évtizede van jelen az egészségtudatos termékek piacán a Csinta-család. A bio terményekből készült, cukor-és hozzáadott adalékanyagoktól mentes, aszalt gyümölcsök
újrafelfedezői Redő Péter és felesége, Eszter.

Induláskor a házaspár szűk családi körben kísérletezett a különböző aszalványokkal, de ma már egy közepes méretűnek tekinthető vállalkozás keretében állítják elő terményeiket. Az immár nemzetközi gasztronómiai díjjal is elismert Csinta gyümölcslapok bel-és külföldi piaci lehetőségeiről kérdeztük Redő Pétert, a Csinta Kézműves Műhely vezetőjét.

» Ugye jól tudom, hogy a Csinta-történet egy férj-és feleség közös gasztrokalandjából indult. Amikor elindították ezt a vállalkozást, feladták korábbi hivatásukat?
Bő tíz évvel ezelőtt különböző kézműves dekorációk készítésével és értékesítésével foglalkoztunk, de már akkor is nagyon fontos volt számunkra az egészséges táplálkozás. Ebből adódóan a hazai bio gyümölcsökből előállított Csinta termékekben egyesül a minőségi élelmiszer, az innováció és a design. Az alacsony hőmérsékletű szárítási eljárással ugyanis megőrizzük és koncentráljuk a gyümölcsökben levő finom aromákat és tápanyagokat is, amelyek a magasabb hőmérsékleten elillannának. Az adalékanyagoktól mentes aszalványaink hangulatában pedig a természetesség és a játékos őszinteség is benne van rajtunk keresztül. 

» Feltételezem, hogy a kezdetekben csupán néhány tucat terméket készítettek. Ahhoz képest ma mekkora a termelő­kapacitásuk?
Jól gondolja, mert annak idején, amikor még az otthoni szárítógépünkkel állítottunk elő aszalványokat, csupán kísérleteztünk. A gyümölcslapjaink első tesztelői a nagyobbik lányunk iskolatársai voltak. Amikor kiderült, hogy mekkora sikere van a Csintának, – bár akkor még nem volt meg a márkanév sem –, úgy döntöttünk, hogy belevágunk az ilyen termékek készítésébe. Még őstermelőként alakítottuk ki az első komolyabb „üzemet” a házunkban, ami gyakorlatilag azt jelentette, hogy egy külön helyiséget rendeztünk be ezzel a céllal a pincénkben.
A mostani, minden szabványnak meg­felelő üzemünket két éve építettük, s itt már maga a szárítógép is kétszer akkora, mint az első manufaktúránk volt mindenestül. Természetesen a kapacitásunk azóta megsokszorozódott, és jelenleg is azon vagyunk, hogy folyamatosan növeljük a termékeink számát. Tavaly kétféle készítményünkkel is elnyertük a Great Taste-díjat, ami az első hivatalos elismerése a Csinta márkának. Egyébként is rengeteg új és izgalmas ötletünk van. Jelenleg is különböző zöldségekből előállított termékekkel kísérletezünk, ami talán közelebb áll majd a felnőttek ízvilágához.

» A Covid-19 jelenléte mellett az időjárás sem túl kedvező idén. Mennyire okoz ez gondot az alapanyag-beszerzésben? 
Sajnos a koronavírus-járvány minket is súlyosan érint. Bár sok ember tudja, hogy az erős immunrendszer a legfontosabb a védekezés szempontjából, és ennek az alappillére az egészséges táplálkozás, sajnos egy karantén-helyzet kevésbé kedvez az impulzus termékek piacának és a kávézók forgalmának, és ez a mi forgalmunkat is befolyásolja. Ehhez képest az, hogy a gyümölcsszezon valamivel szűkösebb volt idén, mint korábban, tekinthetjük talán egy kis rápihenésnek a természettől a következő idényre. ­Remélhető­en jövőre helyrebillen az egyensúly ilyen szempontból is.

» A belföldi értékesítés kapcsán elmondható, hogy az ország­ban bárhol kapható a Csinta termékcsalád?
Még bőven van hova fejlődnünk itthon is, bár már elég sok helyen kaphatók a Csinta termékek. Az alapvető üzleti stratégiánkhoz mindig is hozzátartozott a direkt értékesítési hálózat kiépítése, és a közvetlen kapcsolattartás a viszonteladókkal. Így stabilabb alapot tudtunk teremteni a forgalmazásban, és van közvetlen visszajelzésünk a boltoktól a termékekkel kapcsolatban.  Általában bio-és natúr termékeket árusító boltok, valamint különböző vendéglátóhelyek forgalmazzák a termékeinket. 

» A nemzetközi piacon mennyire versenyképes a Csinta? 
Minőségében és megjelenésében is abszolút megállja a helyét a Csinta a világ bármelyik országában. Legutóbb, a nürnbergi BIOFACH Nemzetközi Bio-Élelmiszer és Bio-Áru Szakkiállításon vettünk részt, ahol még abban az óriási választékban is sikert arattak a termékeink. Saját márkás forgalmazással is foglalkozunk, aminek keretében jelenleg egy svéd cégnek is gyártunk Csintákat, csak ott másképp hívják a terményeinket. Amennyi­ben növelni tudjuk a termelési kapacitásunkat, további, a svédországi­hoz hasonló nemzetközi megállapodások is létre­jöhetnek.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. októberi szám)

Tags: Csinta
  • Előző cikk: Beruházás indul a Nestlé Hungária büki állateledel gyártóközpontjában Előző
  • Következő cikk: Megérkeztek a Nestlé vegán újdonságai Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom