Elefántcsontpart, Seychelle-szigetek, Togo, Líbia - a Hajdú grillsajtjai már nemcsak a Közel-Keleten hódítanak, Afrikába is betörtek. A Kőröstej Csoport tizedik alkalommal mutatta be legnépszerűbb sajtjait Dubajban a 25. Gulfood kiállításon. 

Látogatók ezrei találkozhattak Dubajban, a „Sheikh Saeed” csarnokban a magyar Kőröstej Csoport immár világhírnévre törő sajtjaival. A kiállítás alatt közel 300 kilogramm sajtot kóstoltak meg az ízek szerelmesei a Kőröstej standon. Ez mintegy 1000 darab terméket jelent, aminek már a szállítása, logisztikája sem volt egyszerű. A kiállításra a Kőröstej Csoport 4 magyarországi üzemből érkezett sajtoknak közel 4000 kilométert kellett megtenniük, hogy az Egyesült Arab Emírségben, Dubajban landoljanak. 


S ami kisebb szenzációszámba megy: már Elefántcsontparton, a Seychelle-szigeteken, Togóban, Líbiában is megismerhetik és megszeretik már a Kőröstej sajtokat - a Hajdú grillsajtjai már nemcsak a Közel-Keleten hódítanak, új piacként Afrikába is betörtek.

 
A Gulfood a világ három vezető élelmiszer szakkiállítása közé tartozik, hatósugara lefedi nemcsak az Öböl-térség 6 országát, hanem az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) térséget is. A kiállítás népszerű találkozópont kelet és nyugat metszéspontjában. Nemzetközi jelentőségét nemcsak az ide látogató külföldi vevők adják, de az Emirátusok hagyományosan erős export tevékenysége is. Az évente megrendezett élelmiszer szakkiállítások közül pedig ez a legnagyobb a világon. A sok tekintetben bizonytalan világpiacon a térség folyamatosan növekvő élelmiszer kereslete és kínálata stabilizáló tényező. Több mint 5000 kiállító mutatta be kínálatát 100 ezer négyzetméteren, a 200 országból érkező 100 ezer főt meghaladó közönségnek. 2020-ban 25. alkalommal rendezték meg a kiállítást. A kísérő programok közül kiemelkedik a Culinary League szakácsverseny, a Tastes of the World, a Barbecue Masters verseny.

 A Köröstej Csoport egészen egyedülálló módon 24 négyzetméteres önálló standon mutathatta be termékeit a kiállításon. A standon volt grillsütő és friteuse is, így helyben kínálhatta is ízletes sajtkülönlegességeit. A kiállításon megjelenő magyar cégek a több mint 150 négyzetméteres központi elhelyezkedésű magyar közösségi standon közösen állíthattak ki, a megújult arculati elemekkel felépített standok átlátszó paravánokkal elhatárolva, saját márkás arculattal és tárgyaló bokszokkal is rendelkeztek. 

 A sajtjaik közül a legnépszerűbbek a világ különböző tájain is - még a londoni éttermekben is - kedvelt a különböző fűszerezésű és kiszerelésű Hajdú grillsajtok voltak Dubajban is, valamint a Kashkaval - ami tavaly bekerült Hajdúböszörményben, a települési értéktárba is. De vonzotta a kiállításra látogatókat egy új, lapka típusú ömlesztett sajt is. Kifejezetten a feta típusú krémfehér sajt miatt pedig volt, aki Jemenből, volt, aki Szaúd-Arábiából érkezett a Kőröstej standra - általános vélemény volt a sajtkedvelők körében, hogy a Köröstej “fetája” finomabb, mint a nyugat-európai társaik. A Hungarian Labneh - itthon joghurtsajtként lehet ismerni, de márciustól gourmet krém lesz a neve - szintén keresett volt. Emellett darabolt és konzerv ömlesztett sajtok, valamint egy üveges krémsajt is gazdagította Dubajban a Köröstej kínálatot.