A globális online élelmiszerpiac éves növekedési üteme (CAGR) több mint 20 százalék lesz 2021-ig egy friss kutatás szerint.

A ReportsnReports.com piackutató vállalat: Global Online Grocery Market 2017-2021 legutóbbi felmérésének előrejelzése szerint a 2017-21 közötti időszakban 20.47 százalék lesz a globális online élelmiszerpiac átlagos éves növekedési üteme.

A magyarországi online FMCG piac a negyedik helyen áll a teljes hazai e-kereskedelemben, és 2015-2016 között 27 milliárdos forgalmat produkált - derült ki a GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. kutatásából.

A bővülés ellenére nálunk a frissáru egyelőre háttérben marad, és főleg tartós élelmiszereket valamint prémium kategóriájú termékeket vásárolnak.

A drogériák és beszállítóik tudják a legnagyobb mértékben kihasználni az online teret - az ebben a kategóriában meglévő nagy áruválaszték és a kevés polchely miatt.

Bár az USA és Nyugat-Európa piacán uralkodó trendek azt mutatják, hogy az online élelmiszervásárlók elsősorban 18-44 közötti férfiak: nálunk ez egyelőre nem igazolódik, ugyanis az online FMCG vásárlók nagy része magasabb státuszú nő.