A Nespresso közzétette a „The Positive Cup” hétéves fenntarthatósági stratégiájának végeredményét, nyilvánosságra hozva, hogy mi mindent sikerült elérnie a kávétermesztéssel, a klímaváltozással és az alumínium kapszulákkal kapcsolatos célkitűzései terén.

A 2014 és 2020 közt futó The Positive Cup program keretében a Nespresso 585 millió svájci frankot fektetett abba, hogy a tanúsítvánnyal rendelkező és fenntartható beszerzésből származó kávéktól kezdve a karbonkibocsátás csökkentésén át a kapszulák újrahasznosításáig számos intézkedéssel egyre fenntarthatóbbá alakítsa a működését.

Néhány példa a legfontosabb eredmények közül:

Fenntartható kávébeszerzés:

  • A Nespresso állandó kínálatában szereplő kávék több mint 93 százalékát a vállalat fenntartható módon szerzi be az AAA Sustainable Quality™ Programon keresztül; ez az arány 2014-ben még csak 84 százalék volt. A kávék 48 százaléka rendelkezik valamilyen tanúsítvánnyal, ami 9 százalékos növekedést jelent a 2014-es értékhez képest.
  • A Nespresso az AAA Sustainable Quality™ Programon keresztül 15 országban, több mint 122 000 termelővel dolgozik szorosan együtt, hogy növeljék a kávé minőségét, ezáltal magasabb bevételhez juttassák a termelőket, és fenntartható gyakorlatokat vezessenek be a farmokon. A vállalat továbbra is innovatív projektekkel támogatja a farmerek jólétét; jó példa erre az újdonságnak számító nyugdíj-előtakarékossági program, illetve a terménybiztosítási rendszerek bevezetése.
  • A Nespresso Reviving Origins nevű programjának pedig az a célja, hogy újjáélessze a kávétermesztést olyan veszélyeztetett vidékeken, ahol a kávétermelés kultúrája elveszni látszott polgárháborúk, gazdasági problémák vagy természeti katasztrófák miatt. A program keretében ma már 7 régió mintegy 8000 farmere számíthat megélhetésre a kávéból.

Alumínium és újrahasznosítás:

  • 2020 végére a Nespresso globális szinten elérte a 32 százalékos kapszula újrahasznosítási arányt, ami 14 százalékkal magasabb a 2014-es rátánál. A márka a fogyasztók 90%-a számára elérhetővé tett valamilyen kényelmes újrahasznosítási lehetőséget.
  • A Nespresso újrahasznosítási tevékenysége 59 országra terjed ki; 38 országban, köztük Magyarországon is biztosítja azt a lehetőséget is, hogy a használt kapszulákat a fogyasztók otthonából gyűjtik össze futárszolgálat segítségével. (Emellett a kapszulák a Boutique-okban és átvételi pontokon is leadhatók.)
  • A Nespressoa világon elsőként olyan kávékapszulákat vezetett be, amelyek anyaga 80 százalékban újrahasznosított alumíniumból készül.

Klíma:

  • A Nespresso a 2009-es szinthez képest 24 százalékkal csökkentette az egy csésze kávéra jutó karbonlábnyomát; ezt többek között úgy érte el, hogy még szélesebb körben megújuló energiát használ, bevezette az ökodesign termékcsomagolásokat, alacsony karbonlábnyomú anyagokkal dolgozik és optimalizálta a logisztikát.
  • A klímaváltozás hatásainak megfékezése érdekében a Nespresso számos partnerrel (például a Pur Projet szervezettel) együttműködve 5,2 millió fát telepített 2020 év végéig.

A vállalat 2030-ig tovább bővíti kávébeszerzési programját, az egész iparágra kiterjedő megoldásokkal növeli kapszulái újrahasznosításának arányát, valamint – különösen az erdőtelepítésekkel kapcsolatban – ösztönzi az innovációt és a rendszerszintű változásokat. A Nespresso jelenleg azon dolgozik, hogy meghatározza a jövőre vonatkozó teljes fenntarthatósági ütemtervét, melynek középpontjában a kivételes minőségű kávé biztosítása áll egy fenntartható, a klímaváltozás hatásainak ellenálló, állandó megújulásra képes kávétermelési rendszer, illetve a farmerek életminőségének folyamatos javítása révén.