Az EFSA által idén júniusban közzétett tanulmánya alapján a megkérdezett uniós lakosság 53%-ának releváns vásárlási szempont, hogy honnan származik az adott élelmiszer.
Ez alapján a származási hely fontosabb, mint az ár (51%), az élelmiszerbiztonság (50%) vagy az íz (49%).

A PENNY már korai stádiumában felismerte ezt a trendet és fokozatosan egyre több termékadatot és származási információt oszt meg, különösen a sajátmárkás termékeiről. Augusztustól minden ananász QR kóddal van ellátva. Ezeket a fogyasztók egy speciális weboldalon tudják megnyitni, ahol részletes információkat találnak az egyes ültetvényekről, továbbá a fenntarthatósági tevékenységeikről, az ellenőrzésekről és a díjakról. Szeptembertől kezdődően a Naturgut organikus banánok is QR kóddal lesznek ellátva.
Például a PENNY vásárlói elolvashatják, hogy a costa rica-i San Carlosban lévő Tropicales del Valle ananász beszállító egy családi vállalkozás. A farm Alajuela tartományban található, ahol a fő termény az ananász, de ezen felül cukornádat és kávét is termesztenek. Az ültetvény, amely az elmúlt évben közel 3,5 millió doboz ananászt adott el, 364 alkalmazottnak, ezen belül is 60 nőnek ad munkát. A vállalat megkapta az Esőerdő Szövetség, a GLOBAL G.A.P. és a GRASP tanúsítványát. Ezen felül a PENNY vásárlók olyan üzeneteket és képeket is találhatnak, amelyek bemutatják, hogy a Tropicales del Valle a birtokon 150 000 négyzetméter esőerdőt helyeztek önként védelem alá.

„A vásárlóinknak bízniuk kell bennünk és a termékeinkben. A QR kódok bevezetésével megmutatjuk, hogy tudatában vagyunk az ellátási láncban képviselt szociális és környezetvédelmi felelősségünknek” – mondta Stefan Magel, a REWE csoport Kiskereskedelmi Divízió Igazgatósági Tanácsának tagja és a PENNY ügyvezető igazgatója.