A Kantar több mint 37 000 márkát követett nyomon az italok, az élelmiszerek, a tejtermékek, a testápolás és a háztartás kategóriáiban.

A Kantar nyilvánosságra hozta éves jelentését arról, hogy melyek a fogyasztók által világszerte leggyakrabban választott márkák – írja az ESM.

A riport 53 ország vásárlóinak szokásait elemzi a megélhetési válsággal összefüggésben. Ők a világ lakosságának 86%-át képviselik. A Kantar szerint az élelmiszereket érintő kétszámjegyű infláció miatt a háztartások gyorsfogyasztási cikkekre fordított globális kiadásai 2022-ben 4,8%-kal nőttek, miközben a megvásárolt termékek mennyisége csak 0,1%-kal emelkedett. Ez azt jelzi, hogy a fogyasztók kevesebb tételre költöttek többet, még akkor is, ha igyekeztek olcsóbban vásárolni.

A Kantar Brand Footprint című jelentése szerint az alábbi 25 márkát választják sorrendben a fogyasztók globálisan a leggyakrabban:
1. Coca-Cola
2. Colgate
3. Maggi
4. Lay
5. Pepsi
6. Lifebuoy
7. Sunsilk
8. Nescafé
9. Indomie
10. Dove
11. Vim
12. Lux
13. Knorr
14. Gatorade
15. Downy
16. Sunlight
17. Oreo
18. Mountain Dew
19. Sprite
20. Red Bull
21. Nestlé
22. Monster
23. Head & Shoulders
24. Doritos
25. Kinder

A Kantar tanulmánya világszerte több mint 550 000 háztartás tényleges vásárlói magatartásán alapul, amely összesen 1,2 milliárd háztartást képvisel mind az öt kontinens 53 piacán. Ez a globális GDP 87%-át teszi ki. A tanulmányhoz a Kantar több mint 37 000 márkát követett nyomon az italok, az élelmiszerek, a tejtermékek, a testápolás és a háztartás kategóriáiban.