Nemcsak a vegetáriánusok szeretik a grillezett sajtot, a szenvedélyes grillrajongók is lelkesednek érte. A grillkolbász és a grillhús mellé változatos, széles kínálatban elérhetőek az egyre népszerűbb grillsajtok.

Garantált minőséggel
A koronavírus okozta megváltozott életvitel a grillsajtok fogyasztására pozitív hatással bír. A grillpiac továbbra is szárnyal, míg a teljes sajtpiac volumene 2020-ban 6%-kal, ­addig a grillsajtok 23%-kal tudtak növekedni.
„A Savencia F&D HU Zrt. termékei, a Tihany és Karaván grillsajtok a piaci átlagnövekedést jóval meghaladva 42%-kal növekedtek, a kiváló innovációknak köszönhetően, mint a Karaván Sajt Steak-ek, vagy a Tihany Grill Camembert levendulaszósszal” – foglalta össze a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt. szakértő csapata. 
A Savencia 2016 óta két márkával van jelen a grillsajt piacon. Magyarország piacvezető márkázott sajtgyártó vállalata a Karaván termékeket, a Grillsajtot és a Sajt Steaket, a füstösebb, intenzívebb ízek kedvelőinek ajánlja, míg a különleges, ínyenc falatok kedvelői a Tihany grill camembert-ek segítségével találhatják meg a tökéletes választást. Minden Tihany Grill terméket fűszerrel vagy különböző szószokkal kínálja a cég, hogy még teljesebb legyen a grillélmény.  
Mint megtudtuk, a Tihany Grill termékek a már jól megszokott formában 2x80 g-os kiszerelésben kerülnek a boltok polcaira. A vásárlók idén is találkozhatnak egy újdonsággal, egy új ajándék szósz formájában, ami az egyik legkedveltebb magyar ízvilágot hozza el. 
„A Karaván és Tihany termékeink mellett idén a mindenki számára ismerős és közkedvelt Medve márkánk is belép a grillsajt szegmensbe. A Medve Grilltallérok egyből két ízzel, egy natúr és egy chilis verzióval indulnak neki az áprilisban kezdődő grillszezonnak. A grillsajt újdonságok ropogósra süthető kérge és krémes állaga igazi sajtélményt nyújt, mindezt a Medvétől megszokott minőségben” – jellemezte a terméket a cég, hozzáfűzve, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan idén is bővül a Tihany grill porfólió egy új, izgalmas, limitált ízvariánssal. Idén a digitális csatornákra koncentrálva mutatják be a fogyasztóknak a valódi sajtélményt nyújtó grill ­portfóliót. A social media csatornáin sem hiányozhatnak a jobbnál jobb grill receptek, inspirációt nyújtva egy hétköznapi grillvacsorához vagy akár egy családi kerti sütögetéshez.

Egészséges újdonságokkal
„A Szarvasi Agrár Zrt. a tavalyi évben kezdte el saját gyártású érlelt sajtjainak a forgalmazását, serpenyős grillsajtjainkkal az idei évben lépünk piacra, így csupán azt érzékeljük, hogy a koronavírus-­járvány miatt a vendéglátóiparhoz kapcsolódó partnereink jelenleg még »csökkentett üzemmódban« dolgoznak” – fogalmazott Molnár Balázs, a Szarvasi Agrár Zrt. kereskedelmi vezetője, hozzátéve, hogy a piacon megjelenő új termékek, így a Szarvasi Serpenyős Grillsajtok is nehezebb helyzetben vannak így, hiszen az értékesítési csatornák és útvonalak beszűkültek a kiskereskedelem ­felé, illetve javára.
A grillsajtokat érintő alapanyag és egyéb költségnövekedések 10% körüli áremelkedést indokolnának. A kereskedelmi vezető szerint azonban ezt nem biztos, hogy a vásárlók egy az egyben így érzékelni fogják majd, ­hiszen hatalmas a verseny a ­piacon, amely másik oldalról lefelé nyomja a fogyasztói árakat.
„Számunkra elsődlegesen ­fontos, hogy egészséges és 100%-ban termé­szetes grillsajtokat ajánljunk a vásárlóinknak ebben a korona­vírus-járványban. A grillsajtok között, egyedüliként a piacon a Szarvasi Serpenyős Grillsajtok GMO-mentesek, és nem tartalmaznak semmilyen mesterséges adalékanyagot vagy tartósítószert. Mindezen túl az volt a célunk, hogy egy kimagasló minőségű és különleges ízvilágú grillsajt-családot alkossunk meg. A karakteres ízű natúr grillsajtunkon túl bazsalikomos és chilis ízesítésű grillsajtokat készítettünk az idei szezonra” – ismertette Molnár Balázs.
Termékeinek csomagolását az önkiszolgáló, illetve online értékesítéshez igazította az idei évben a cég. A grillsajtjainak kiszerelésénél pedig azt vették figyelembe, hogy 2 ­személy számára megfelelő mennyiség kerüljön a termékek minőségét hosszú távon biztosító védőgázas csomagolásba.
A koronavírus-járványnak köszönhetően a Szarvasi Agrár kommunikációjának súlypontja eltolódott az online csatornák felé: folyamatos párbeszédre törekszik törzsvásárlóival a közösségi médiában és más online fórumokon.

Izgalmas ízekkel
A grillsajtok iránt jelentősen nőtt a kereslet az elmúlt évben, a Hajdú grillsajtok kifejezetten keresettek voltak a főszezonban és szezonon kívül is. Nagy Béla, a Kőröstej Kft. marketing és PR-managere megemlítette, hogy a termékkör iránti fokozott érdeklődésben nyilvánvalóan szerepe volt a bezártság hosszú időszakának is, hiszen a grillsajt nemcsak a kültéri grillezés praktikus alapanyaga, de a konyhai sütögetéshez is ideális.
„Büszkén mondhatjuk, hogy nemcsak a magyar piacon, de nemzetközi szinten is az egyik legnagyobb grillsajt-portfólióval rendelkezünk – hívta fel a figyelmet Nagy Béla, hozzátéve, hogy a Kőröstej évről évre új ízekkel jelenik meg. A cég négy ízesített-fűszerezett alapterméke (mediterrán fűszeres-levendulás, chilis-lime-os, gyros fűszeres Hajdú grillsajt, füstölt grillenyica) annyira kedveltté vált a fogyasztók körében, hogy egész évben elérhetőek maradnak.
Az elmúlt évben a pandémián túl a takarmányok drágulása is befolyásolta a termékek árképzését. Nagy Béla elmondta, az alapanyagok és a csomagolóanyagok ára is sokat emelkedett az elmúlt időszakban. „Az egész tejipar nehéz időszakot él meg. Erre minden gyártó keresi a megfelelő válaszokat, és természetesen csak részben jelenthet megoldást a folyamatos áremelés” – fogalmazott. Érdekességként említette, hogy egyre inkább nő a kereslet a gazdaságos, nagy kiszerelésű termékek, valamint a kis, kényelmi kiszerelések iránt. Ezt a trendváltozást a Kőröstej is tekintetbe veszi a termékfejlesztések során.
„Sosem jelentünk meg a magyar piacon annyi új, különleges Hajdú sajttal, mint az elkövetkező hónapokban fogunk. Mindez nemcsak új kiszereléseket vagy ízeket jelent, hanem valódi újdonságokat is. Hamarosan mindenki találkozhat majd ezekkel a kifejezetten izgalmas sajtokkal az üzletek polcain” – árulta el Nagy Béla.
„A grillsajtoknál maradva, új, praktikus burger grillsajtunk az angol és a dán piac után biztosan idehaza is nagy sikert arat majd a grillszezonban. Hiszen nem kell darabolni vagy vágni, a csomagolásból azonnal felkerülhet a grillrácsra vagy a serpenyőbe a Hajdú burger grillsajt” – ismertette a marketing és PR-manager.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. áprilisi szám)

BELELAPOZOK