A közelmúltban a NetPincérből foodpanda lett, de szó sincs tulajdonoscseréről, hiszen a foodpanda a Delivery Hero cégcsoport márkája. Megmaradt a cég csaknem 6000 éttermi és üzleti partnere, és továbbra is együtt dolgoznak majd a 4300 szerződött futárpartnerükkel a több mint 2 millió ügyfelük kiszolgálása érdekében. S hogy a márkaváltáson átesett cég hogyan látja a saját és a gyorskereskedelem jövőjét, arról Patai Zoltánnal, a foodpanda ügyvezetőjével beszélgettünk.

A GYORSKERESKEDELEM A KISZÁLLÍTÁS JÖVŐJE
A foodpandánál 1999 óta gondoskodnak az éhes emberek kiszolgálásáról. „Ma azonban ennél már sokkal többek vagyunk. Olyan tech-alapú gyorskereskedelmi tevékenységet folytatunk, mellyel azt a célt tűztük ki, hogy bármit képesek legyünk akár 30 percen belül kiszállítani, amire a megrendelőinknek rövid időn ­belül szüksége lehet. A foodpanda által szállított rendelések átlagos kiszállítási ideje 2020-ban 28:45 perc volt országosan. Ez a szám pedig azóta csak javult és még többet szeretnénk javítani rajta a jövőben. Hosszú távon pedig az a célunk, hogy akár ­kevesebb mint 20 percre csökkentsük a szállítási időt. Hiszek ­abban, hogy a gyorskereskedelem a kiszállítás jövője, és a fogyasztók visszajelzései is azt mutatják, hogy egyre növekvő rá az igény. A foodpandánál azon dolgozunk, hogy ezt minél szélesebb körben elérhetővé ­tegyük” - foglalta össze törekvéseiket Patai Zoltán.
A gyorskereskedelem terén a foodpanda szolgáltatása unikális, különösen a lefedettség tekintetében, hiszen az országban több, mint 800 településen találhatóak meg partnereik és 30+ településen működik a foodpanda kiszállítás. „Az iparág piacvezető szereplőjeként azon vagyunk, hogy a szolgáltatásunkat folyamatosan bővítsük és a meglévő éttermi partnereink mellé minél több üzleti partnert vonjunk be. Ma már összesen több mint 500 üzlet található meg a partnereink között és saját üzlethálózatunk, a panda market jelenleg összesen 9 raktár­ból szállít ki élelmiszert és háztartási cikkeket. És mivel azon dolgozunk, hogy még több városba elvigyük ezt az új szolgáltatást, a panda market raktárak száma valószínűleg a cikk megjelenésének időpontjában már ennél is több lesz országszerte” – árulta el az ügyvezető, hozzátéve, hogy tovább bővülnek az üzletek frontján is, hiszen az elmúlt hónapokban indították el a Tescoval és a Pennyvel is az együttműködéseiket.

NÖVEKVŐ KOSARAK
Míg a járványt megelőzően a foodpandánál az átlagos kosárérték 3500 Ft körül alakult, addig mostanra ez az érték több mint 4200 Ft. Ha az üzletekből történő rendeléseket nézzük, akkor jellemző, hogy ezek száma a hét második felében nő meg igazán. A napszakot tekintve általában az esti órák a legerősebbek, hiszen a panda marketből akkor is elintézhetjük a bevásárlást, amikor a legtöbb üzlet zárva tart, például késő este vagy ünnepnapokon. Patai Zoltán elmondta, hogy ezt előszeretettel ki is használják a fogyasztók, ugyanis az év utolsó napján például két és félszeresére nőtt a rendelések száma – majd ezzel kapcsolatban hozzátette: „Mivel mind éttermi és üzleti partnereink, mind megrendelőink száma folyamatosan emelkedik, az egyik legnagyobb kihívás a foodpanda ­saját futárpartneri körének bővítése. Folyamatosan keresünk új szerződött futárpartnereket a fővárosban és vidéken egyaránt.”

JÓT TESZ A VERSENYHELYZET
Patai Zoltán a gyorskereskedelem környező országokban tapasztalható növekedését, és az ehhez a területhez kapcsolódó befektetéseket látva számít újabb piaci szereplők belépésére a szektorban. „Azonban ez egyáltalán nem jelent rosszat számunkra, én úgy gondolom, hogy a verseny mindig jót tesz az iparágaknak, mert az minket is arra ösztönöz, hogy egyre jobb és jobb szolgáltatást nyújtsunk. Nagyon fontos, hogy folyamatosan fejlesszük a szolgáltatásainkat és a partnereink számát, és ne kényelmesedjünk el. Egy olyan turbulens iparágban, mint a gyorskereskedelem, soha nem mondhatjuk azt, hogy megérkeztünk, hiszen mindig akad fejlesztendő terület, ez jelenti a növekedésünk motorját. Természetesen a jövőben is az a célunk, hogy a legjobb szolgáltatást nyújtsuk a piacon és ehhez folyamatosan fejlesztjük működésünk minden részletét” - fogalmazta meg.
Az ügyvezető szerint tagadhatatlan, hogy a járványügyi ­helyzet felgyorsította a gyorskereskedelem hazai fejlődését és terjedését is. Mindazonáltal ez egy olyan folyamat, ami így is, úgy is elkerülhetetlen lett volna, de a növekedés gyorsaságához mindenképp hozzátett az elmúlt másfél év. „Nem gondolom, hogy ez a növekedés lassulni fog a jövő­ben, hiszen a ­tapasztalataink azt mutatják, hogy nagy az igény a megrendelőink ­részéről is a szolgáltatásra, és ahogyan egyre többen megismerik a gyorskereskedelem előnyeit, egyre többen szeretnék majd igénybe venni a szolgáltatást” – vélekedett.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. októberi szám)

belelapozok