A nyári olimpiai játékok első hétvégéjén mintegy 42 százalékkal nőttek az élelmiszerjellegű vásárlások Párizsban a Visa számításai szerint.
A Visa, amely az olimpiai és paralimpiai játékok egyik fő támogatója, azt állapította meg, hogy a kisvállalkozások 26%-kal több forgalmat bonyolítottak le a július 26. és 28. közötti első versenyhétvégén, mint egy évvel korábban ugyanezen a két napon. A vállalat számításai alapján a megnövekedett kiadások főleg a színházakban és múzeumokban (+159%), az éttermekben (+36%), az egyéb kiskereskedelemben (+21%) és a szórakoztatóiparban (+18%) realizálódott. Azt is kimutatták, hogy az olimpia nyitónapján a tengerentúli költések legnagyobb részét az amerikai Visa kártyabirtokosok adták (29%), bár a brazil (+33%) és japán (+129%) kártyabirtokosok körében is jelentős költésnövekedés volt tapasztalható.
"Legfrissebb adataink azt mutatják, hogy a Visa kártyabirtokosok körében a nyitóünnepség hétvégéjén jelentősen megnőtt a fogyasztói költés" - nyilatkozta Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója. „Különösen a francia kisvállalkozók megnövekedett költési kedvének örülünk, hiszen az elmúlt 4 évben 13 milliónyi ebben a szektorban dolgozónak segítettünk a digitalizálódás terén.”
(European Supermarket Magazine)