2025.júl.20.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Kereskedelem

Igazi kereskedelmi nagyhatalommá nőtte ki magát a Tesco
Kereskedelem
2024.aug.08.

Igazi kereskedelmi nagyhatalommá nőtte ki magát a Tesco

Kevés olyan gazdasági egység van a globális kereskedelem piacán, amely a Tesco-hoz hasonló gazdasági befolyással és léptékkel rendelkezik. Éves forgalmával, amely számos ország bruttó hazai termékét (GDP) is túlszárnyalja, a Tesco félelmetes erővé vált a kiskereskedelmi ágazatban, olyannyira, hogy ma már a fogyasztói trendeket és a gazdasági tájképet egyaránt ez az áruházlánc alakítja.

A kiskereskedelmi óriás ilyen nagyságrendű forgalma a széleskörű fogyasztói bázisának és kontinenseken átnyúló működésének a testamentuma. A vállalat évente több ország GDP-jét is meghaladó bevételt termel, ami jól megvilágítja a globális gazdaságban betöltött központi szerepét. Az elmúlt években a Tesco forgalma több tízmilliárd fontra rúgott, amivel a világ vezető kiskereskedelmi vállalati közé rangsorolta magát.

A céget 1919-ben alapította a zsidó származású Jacob Edward Cohen, aki ekkor még csak 21 éves volt, és a brit Királyi Légierőtől való leszerelése után a zsoldjából indította be az élelmiszeripari vállalkozását. Kezdetben talicskával járva cukorszirupot és halkrémet értékesített, de 5 évvel később már saját teamárkája lett, majd rövidesen létrehozta a Tesco-t, ami T.E. Stockwell nevű társának és a saját nevének ötvözéséből jött létre. A szerény londoni East End-i piaci bódéból azóta több kontinensen is átnyúló multinacionális konglomerátummá fejlődött. Tevékenysége ma már szupermarketekre, hipermarketekre és az online platformra is kiterjed, és naponta több millió vásárlót szolgál ki. Ez a kiterjedt hatókör teszi lehetővé a Tesco számára, hogy kihasználhassa a méretgazdaságossági előnyöket, valamint a beszerzési hatékonyságot egyaránt, aminek köszönhetően a bevétele még tovább növekedhet.

A puszta méretén túl a Tesco befolyása kiterjed a fogyasztói magatartás és az iparági innovációk alakítására is. A vállalat ügyfélközpontú stratégiák iránti elkötelezettsége (lásd hűségprogramok), valamint a személyre szabott marketingtevékenysége ékes bizonyítéka annak, hogy szinte azonnal és rugalmasan képes reagálni a folyamatosan változó piaci igényekre. A Tesco döbbenetes forgalma azonban nem csupán a gazdasági erejét tükrözi, hiszen hatalmas munkaadóként jelentős mértékben hozzájárul a nemzetgazdaságok működéséhez is. Világszerte több ezer embernek ad munkát a kiskereskedelmi műveletek, a logisztika, az IT és egyéb szakágak területén. Gazdasági lábnyoma túlmutat a közvetlen foglalkoztatáson, ugyanis magában foglalja a beszállítókat, a szolgáltatókat és a helyi közösségeket is, amelyek mind profitálnak a működéséből.

A Tesco azonban ugyanolyan kihívásokkal néz szembe, mint az összes többi kiskereskedelmi vetélytársa, beleértve a piaci versenyt, a szabályozási ellenőrzést és a működés összetettségét. Az, hogy a vállalat képes lesz-e megbirkózni ezekkel a kihívásokkal, a stratégiai agilitásán, az innovációs képességén, és azon fog múlni, hogy képes lesz-e fenntartani a szilárd vállalatirányítási keretrendszerét.

A jövőre nézve a Tesco továbbra is a működési hatékonyságának növelésére, a digitális képességeinek bővítésére és fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak megerősítésére összpontosít. Alkalmazkodóképessége és előremutató megközelítése kulcsfontosságú lesz a vállalat versenyelőnyének fenntartásában és a jövőbeli növekedésének előmozdításában.

 ( ISN Magazine)

Tags: Tesco, kiskereskedelem, forgalom
  • Előző cikk: Kilőttek a vásárlások a nyári olimpia első hétvégéjén Párizsban Előző
  • Következő cikk: Júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom