A fogyasztók egyre inkább a saját márkákra, az akciós ajánlatokra és a kedvezményekre támaszkodnak.

A belga vásárlók 88%-a aggódik a vásárlóereje miatt – írja az ESM egy új, az Aldi által megrendelt tanulmány alapján.

Az iVOX felmérését 1000 belga megkérdezésével végezték. Ebből az derült ki, hogy a fogyasztók egyre inkább a saját márkákra, az akciós ajánlatokra és a kedvezményekre támaszkodnak. A válaszadók elmondták, hogy a megspórolt pénzt szabadidős és élvezeti cikkek vásárlására fordítják.

Míg tízből kilenc belga azt állítja, hogy tavaly odafigyelt a saját költségvetésére, a tanulmány szerint szinte minden válaszadó (97%) idén is figyelmet kíván fordítani rá. A megkérdezettek csaknem fele még többet tervez megtakarítani, mint tavaly, míg a másik fele ugyanolyan arányban, mint 2023-ban.

Az energiaszámlák mellett (66%) a válaszadók 56%-a az élelmiszer-vásárlást tartja a legfontosabb megtakarítási forrásnak. A fogyasztók az élvezeti cikkeken és a szabadidős tevékenységeken várhatóan keveset fognak spórolni. Mintegy 35%-uk tervezi, hogy csökkenti az étkezésre szánt költségvetését, 25%-uk a rendezvényeken, 22%-uk pedig az utazáson tervez spórolni.

Mivel a fogyasztók az akciókat, a saját márkákat és az árösszehasonlítást helyezik előtérbe a szupermarketekben, a saját márkák egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert. Tízből kilenc belga tervezi, hogy továbbra is saját márkákat vásárol. Ennek egyik okaként az ár-érték aránnyal való nagyfokú elégedettséget említették. A megkérdezettek mintegy 80%-a meg van győződve arról, hogy a saját márkák egyenértékűek az A-márkák minőségével.

A válaszadók több mint fele szerint a saját márkás termékek további mozgásteret biztosítanak a költségvetésükben az élvezetek és az impulzusvásárlások számára.