Az Albert Heijn és az Aldi szupermarketláncok felhagynak az ingyenes műanyag zacskók biztosításával a gyümölcsök és zöldségek csomagolása számára; ezeket fenntarthatóbb alternatívákkal fogják felváltani Hollandiában.

Az Albert Heijn 20 üzlettel kezdte, de a vállalat célja, hogy az év végéig az összes, csaknem 1000 üzlete mentes legyen a műanyag zacskóktól. A vállalat hamarosan ingyenes újrahasználható zacskókat biztosít, amelyek 30 centbe fognak kerülni. Az AH szóvivője elmondta, hogy „a vállalat már korábban is árult nejlonzacskókat, most azonban nagyobb méretben biztosítja őket.”
A Hollandiában mintegy 500 üzlettel rendelkező Aldi a gyümölcsök és zöldségek számára biztosított műanyag zacskó­kat fenntartható anyagból készült bioalapú táskákra cseréli, amelyek egyenként 1 centbe kerülnek.
A Jumbo – amely Hollandiában a második legnagyobb szupermarketlánc 672 üzlettel és 270 PLUS szupermarkettel – már papírzacskókat is kínál opcióként, azonban ­további alternatívákat keres.
A Hollandiában 420 üzlettel rendelkező Lidl elsőként állt elő egy tisztább alternatívával a műanyag zacskóval szemben. A szupermarket 2018-ban bemutatta a Lidl zöld táskáját. Egy szóvivő szerint a vállalat „ilyen módon igyekszik megóvni a környezetet”.