A német Rewe Group nem csupán a műanyagot kezdi teljesen elhagyni, hanem általában a csomagolóanyagokat.


A műanyag szatyrok és csomagolóanyagok mellőzése csak a kezdet volt a REWE Groupnak: a társaság célul tűzte ki, hogy teljesen kiiktatja az immár feleslegesnek bizonyuló csomagolásokat.
A lézert használó technika bármilyen külső réteg, vagy anyag használata nélkül címkézi a gyümölcsöket és zöldségeket. Az új módszer anélkül
alkalmazható, hogy kockáztatnák a gyorsabb romlandóságot, vagy az árucikkekre vonatkozó szabályok megszegését.
Avokádó és édes krumpli az első termékek, melyek meg vannak jelölve a REWE and PENNY pilot projektje által, amely március közepén indult
Észak-Rajna-Vesztfáliában.
A zöldségeken a logót és a kötelező információkat helyezik el, anélkül,hogy a lézeres technika befolyásolná az ízt, a minőséget vagy a tartósságot.
E célból a legkülső héj réteget távolítják el, a címkézére csak a zöldség felszínén kerül sor.
Ez az új eljárás a papír, műanyag fém és más csomagolóanyagok radikális csökkentését jelentheti és segít visszafogni a légköri üvegházhatást okozó
gázok kibocsátását is.

A kísérleti projekt, mintegy 800 REWE és PENNY üzletben indult március közepétől és négy hétig tart. A további bővítés attól függ,
hogyan reagálnak a fogyasztók.