A cégcsoport 27,619 milliárd eurós árbevételt jelentett 2023-ra.
A francia Danone élelmiszeripari csoport bejelentette, hogy magabiztosan kezdi 2024-et, miután 2023-ban az előrejelzés felső határát elérő forgalomnövekedést produkált. Javult a csoport haszonkulcsa is, ami annak köszönhető, hogy a magasabb árak ellensúlyozták az alacsonyabb értékesítési volument – írja az ESM.
2024-re vonatkozóan a Danone közölte, hogy előrejelzése összhangban van a középtávú célkitűzésével, amely szerint a hasonló jellegű eladások 3-5%-os növekedése mellett az ismétlődő működési árrés mérsékelt javulása várható.
A vállalathoz olyan márkák tartoznak, mint az Evian és Badoit víz, vagy az Activia joghurt. A cég 27,619 milliárd eurós árbevételt jelentett 2023-ra, ami 7%-os hasonló árbevétel-növekedést jelent. Az elemzői várakozások 6%-7%-os árbevétel-növekedésre számítottak, vagyis ennek felső határát érte el a cégcsoport.
A Danone tavalyi éves árrése az árbevétel 12,6%-ára emelkedett, ez az arány 2022-ben még 12,2% volt. Az elemzők 12,5%-ra számítottak. A negyedik negyedévben az értékesítés 5,1%-kal nőtt, ami szintén némileg meghaladja a piaci becsléseket (5%).
A Danone a Nestlé-hez és az Unileverhez hasonlóan ugyancsak megemelte az árakat, amit a magasabb nyersanyagárakkal és ellátási költségekkel magyaráztak.