Az emelések nem lesznek olyan nagy mértékűek, mint 2022-ben voltak.
Marka Schneider vezérigazgató azt nyilatkozta egy német lapnak, hogy a Nestlé kénytelen lesz még idén tovább emelni élelmiszeripari termékeinek az árát, hogy ellensúlyozza a megnövekedett termelési költségeket. Ezeket még nem hárította át teljes mértékben a fogyasztókra – írja az esmmagazine.com.
A Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjúban azt nyilatkozta, hogy az emelések nem lesznek olyan nagy mértékűek, mint 2022-ben voltak, de a cégnek „van még mit behoznia” ezen a téren.
A világ legnagyobb élelmiszeripari csoportja, amely például a KitKat csokoládét és a Nescafé-t gyártja, 2022 első kilenc hónapjában 8,5 százalékos organikus forgalomnövekedésről számolt be, amelyből 7,5 százalékpontot tett ki az infláció.
Az infláció egyébként számos országban több évtizedes csúcsot döntött meg, nagyrészt az élelmiszer- és energiaárak emelkedése miatt.
A múlt héten a Nestlé kanadai leányvállalata jelentette be, hogy a következő fél évben fokozatosan leállítja a fagyasztott ételek és pizzák értékesítését Kanadában. Az indoklás szerint a vállalat azokra a területekre akar koncentrálni, amelyekben megvan a hosszú távú növekedés lehetősége, emellett az erőforrásokat a termékcsaládok bővítésére fordítja.
Továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek az édességek, a kávé és italok, a fagylalt, a csecsemőtápszerek és étrend-kiegészítők, az egészségtudományi termékek, a vendéglátóipari termékek, a prémium vizek és az állateledel kategóriákra.