A vállalat sörértékesítése a forgalomban mindössze 14%-ot tett ki az utóbbi egy évben.
A Diageo az árréssel kapcsolatos aggályok miatt igyekszik eladni sörportfólióját, kivéve a zászlóshajónak számító márkáját, a Guinness-t – írja az ESM az Axios beszámolója alapján.
Eszerint a vállalat többek között a Smithwick's, a Kilkenny és a Harp Lager írországi székhelyű sörmárkákat, valamint a kenyai Tusker sörmárkákat szeretné eladni. Ennek az az oka, hogy az Axios szerint a sörmárkák a csökkenő árrés miatt már hátrányt jelentenek a vállalatnak. A Diageo nem kívánta kommentálni a jelentést, és egy későbbi jelentés szerint a Smithwick's, a Kilkenny és a Harp márkákat nem adják el.
Az Irish Independent beszámolója szerint a lehetséges vevők között szerepel a Heineken és a Bulmers gyártója, a C&C Group.
A 3,36 milliárd font (3,9 milliárd euró) értékű sörértékesítés a Diageo teljes forgalmának alig több mint 14%-át tette ki a június 30-án zárult évben, míg a szeszes italok forgalma 81%-kal járult hozzá.
A világ vezető szeszesital-gyártója arra számít, hogy az eladások több mint 20%-kal csökkennek Latin-Amerikában és a Karib-térségben, amely a vállalat eladásainak mintegy 11%-át teszi ki. A bejelentés megijesztette a befektetőket, mivel a Diageo a szeptemberi kereskedelmi jelentésében nem jelezte a problémákat, így többeket meglepett, hogy a vállalat nem vett észre egy ekkora problémát.