A Gillette márka tulajdonosa bejelentette, hogy az utóbbi negyedévben 5,24 milliárd dollárt veszített a borotválkozási termékeken.

A Procter & Gamble, az FMCG-árucikkek legnagyobb gyártója a világon, az elemzők várakozásaihoz képest jobb pénzügyi eredményeket produkált. A cég sikereit azonban beárnyékolja a divatos borosta. A fiatal férfiak egyre ritkábban borotválkoznak, ezért a Gillette termékei évről évre veszítenek népszerűségükből.

Bár a P&G termékválasztékának értékesítése az utóbbi negyedévben több kategóriában is kétszámjegyű növekedést mutatott, a vállalat a legrosszabb eredményt a „szépségápolás” kategóriában érte el, ahol a növekedés csak 4 százalékos volt.

A P&G a Gillette márkát 2005-ben vásárolta meg 57 milliárd dollárért. Ez volt a legnagyobb vétel a cég történetében. A Gillette az új reklámfilmjeiben próbálja felkelteni a fiatalabb fogyasztók érdeklődését, de a borosta divatja a forgalom növekedéséért folytatott harcot megnehezíti.