A bevétel és a fogyasztói értékesítés nőtt, miközben jelentős beruházások történtek olyan projektekbe, amelyeknek köszönhetően a játékon keresztüli tanulás világszerte még több gyerekhez juthat el
A LEGO Csoport a mai napon hozta nyilvánosságra a 2019 júniusával záruló első féléves időszak üzleti eredményeit. Az árbevétel 4 százalékkal, 14,8 milliárd dán koronára nőtt az előző év azonos időszakához képest. A fogyasztói értékesítés 5 százalékkal nőtt 2018 első feléhez képest, valamint a márka növelte piaci részesedését is a legjelentősebb piaci területein.
A működési eredmény szilárd 3,5 milliárd DKK volt. Ez 16 százalékos csökkenést jelent 2018 első félévéhez képest, amely a hosszú távú növekedés elősegítését célzó kezdeményezésekbe történő beruházások fokozásáról szóló döntéssel indokolható.
„Elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, tekintettel az átalakulást okozó eltolódásokra, amelyek továbbra is újrarendezik a globális játékipart. A hátrány ellenére folyamatosan növekszik a fogyasztói árbevétel, és a legnagyobb piacainkon a részesedésünk. Ez az elkötelezett kollégáinknak köszönhető, akik az értékesítő partnereinkkel való együttműködésre összpontosítanak, és a lehető legjobb márkaélmény létrehozására törekednek a rajongók minden korosztálya számára” – mondta Niels B Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója.
„Ugyanakkor jövőbe mutató beruházásokat hajtunk végre egy olyan erős alap megteremtése érdekében, amely a hosszú távú növekedést és a jövő generációinak inspirálását tudja szolgálni. Ide tartozik az új piacok nyitása, a Kínában történő bővülés, az innovatív kiskereskedelmi élmény bevezetése és az izgalmas, új termékek és játékélmény fejlesztése.”
A fogyasztói értékesítés az olyan érett piacokon, mint például az Egyesült Államok és Nyugat-Európa, a növekedés egyszámjegyű volt. A LEGO Csoport növekedése szempontjából meghatározó kínai piac kétszámjegyű növekedést ért el az értékesítés terén.
Az első félévben a legjobban teljesítő témák a házon belül fejlesztett kedvencek és a más márkákkal közös termékek egyvelegéből kerültek ki. Nem fontossági sorrend szerint ezek a LEGO® City, a LEGO Creator, a LEGO Friends, a LEGO Ninjago®, a LEGO Technic és a LEGO Star WarsTM voltak. A LEGO Marvel Bosszúállók szettek különösen erősen teljesítettek, csakúgy mint a fogyasztói értékesítés növekedéséhez nagyban hozzájáruló A LEGO Kaland 2 készletek.
Nagyon örülünk az olyan saját gyártású, örökzöld kedvenceink teljesítményének, mint a LEGO City és a LEGO Technic” – folytatta Christiansen. – „Emellett nagy izgalommal vetjük bele magunkat az olyan innovatív módszerek felfedezésébe, amelyek a digitális játékélményen keresztül keltik életre a kockát – ilyen az új LEGO Hidden SideTM. amely egyesíti az építés örömét és a kiterjesztett valóság népszerűségét.